RSS Feed for This Post

Heil Hitler!

Harbiye Nazırı Vecdi Paşa Azledilsin 

Ben İzmir Ticaret Odası’nda da bir dönem görev almıştım. Bu odanın kurucuları arasında bir tek Müslüman yoktu ve tamamı Levantenlerden müteşekkildi. Cumhuriyetin kuruluş öncesi de Ankara’da Ermenilere, Rumlara, Musevilere ve Müslümanlar’a ait dört mahalle bulunurdu. Ege’de verimli topraklar azınlıkların elindeydi. Şimdi ‘nation building’ yani ulus oluşturma sürecinde en önemli adım mübadele olmuştur. Düşünün Ege’de Rumlar devam etseydi veya Türkiye’nin pek çok yerinde Ermeniler devam etseydi, bugün acaba böyle milli bir devlet olabilir miydik? Bugün dahi Güneydoğu’da verilen mücadele tehcir sebebiyle kendini mağdur sayanların katkısını hep biliyoruz. Çağdaş medeni ve aydınlanmış insanların ülkesi olabilmemizde Cumhuriyetin başlangıçtaki prensipleri en önemli prensiplerdir.”
 
Bu sözleri Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül  10 Kasım 2008 günü NATO toplantısı için gittiği Brüksel’deki Türk Büyükelçiliği’ndeki 10 Kasım törenleri sırasında söyledi.
 
Bizce bu sözler Vecdi Gönül’ün bakanlık koltuğunda söylediği son sözleri olmalıdır.
 
Şirazesini kaybetmiş bu bakanla bu saatten sonra Ermeniler, Rumlar ve diğer azınlıklar hatta Kürtler bile  bu ülkede rahat ve huzurlu olarak yaşayamaz. 
 
Ancak 1915 yıllarında kurulmuş bir İttihat Terakki hükümetinde harbiye nazırlığı yapabilecek Vecdi Gönül’ü bu sözlerinden ardından bir “Yanlış anlaşıldım” açıklaması ya da bir “pardon” da kurtaramaz. Ayrıca Vecdi Gönül’ün bir zamanlar neden en favori ve en meşru cumhurbaşkanı adayı ilan edildiği de artık ortaya çıkmıştır.
 
Vecdi Gönül derhal istifa etmelidir. Başbakan Gönül’ü tehcirle memleketine geri göndermelidir. 
 
Genç Siviller olarak Vecdi Gönül istifa edinceye kadar peşini bırakmayacağımızı tüm kamuoyu önünde açıklıyor,  çok renkli Türkiye’den yana olan herkesi de bu bakanın görevden alınması için ayağa kalkmaya ve sesini çıkarmaya davet ediyoruz.
 
GENÇ SİVİLLER

http://www.gencsiviller.net/haber.php?haber_id=103

Trackback URL

  1. 16 Yorum

  2. Yazan:makif Tarih: Kas 12, 2008 | Reply

    İster misiniz başbakan bunun üzerin gençseniz gençliğinizi bilin her işe burnunuzu sokmayın desin 🙂

  3. Yazan:Aziz Yılmaz Tarih: Kas 12, 2008 | Reply

    Neredesiniz ey AKP muhalifleri!Hani hep yerden yere vuruyordunuz ya!Hani bu siteyi AKP yandaşı olmakla suçluyordunuz?İyi bakın ve doğru okuyun!Bakın bu sitede yayımlanıyor bu duyuru,hiç dikkatinizi çekmedi mi yoksa?Yoksa konu insanların giyim tercihi olunca mı AKP muhalifliği aklınıza geliyor.

    Ya işte böyle.Benim güzel ülkemin demokrasi anlayışı bu işte!Eminim başörtüsü serbestisi için memleket elden gidiyor diye feryat figan edenler şimdi AKP yi alkışlıyordur.

  4. Yazan:MY Tarih: Kas 12, 2008 | Reply

    Walla Aziz Bey sizin yorumunuzu okuyunca uyandim biraz. Vecdi Bey resmen “katlettik ama iyi ettik” demeye getiriyor. Normal bir muhalefet olsa bu ülkede adami istifa ettirirler ama…

    Bizim güçlü muhalefet partilerimiz iktidara gelseler daha da beterini yapacaklar.

    Mesele su, AKP’nin içinde CHP kadar devletçi yani bireyi DEVLET ADINA EZMEKTEN YANA olan tipler var. Bunlarla beraber MHP kadar IRK, SOY, KAN penceresinden bakanlar var.

    Bu iki grup zaten eskiden beri siyaseztin içinde, kimbilir eski MHP, RP, ANAP, DSP, CHP… kadrosundan.

    Bunlarin degismesine imkân yok. Bence büyük bir kismi samimi olarak bu DEVLETçi ve IRKçI yaklasimlarin Türkiye için iyi oldugunu düsünüyor.

    Biz halk olarak buna direnmeliyiz tabi ki fikrî alanda demek istiyorum. Herkes etrafindaki insanlarin dikkatini bu konuya çekmeli.

    Bugün Ermeni tehcirini öven bir bakanin yarin baska tehcirlere imza atmayacagi ne malum?

    AKP Ne KAdar iyi OLMALI? adli yazimda söyle demistim:

    “AKP dünyanın en iyi partisi olmak zorunda değil. CHP ve MHP’den iyi koşmak onlara yetiyor. Elbette bazı idealist AKPliler Türkiye’ye hizmet için çıtayı daha yükseğe koyabilirler. Ama hiç bir zaman bir otomobilin arka tekerlekleri ön tekerleklerinden hızlı gitmez.

    Kısa vedeli siyasî çıkarlar uzun vadeli millî çıkarlar ile çeliştiğinde AKPliler de dahil her siyasetçi “amaan, sen mi kurtaracan memleketi” diye geçirecektir aklından.”

  5. Yazan:Aziz Yılmaz Tarih: Kas 12, 2008 | Reply

    Mehmet Bey,bu tablo ülkemizdeki siyaset ve bunun etrafında dönen tartışmaların ne kadar sahte,yapmacık ve kafakarıştırıcı bir demogojiden ibaret olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor.Siz hangi muhalefetten söz ediyorsunuz,CHP den mi?CHP nin buna itiraz edeceğini,iktidar partisini bu talihsiz beyandan dolayı sıkıştıracağını düşünmek aşırı iyimserlik olur.Bu tür konular CHP nin muhalefet alanına pek girmez.Muhalefette ihtisas sahibi oldukları alanlar bellidir:Darbe çığırtkanlığı,halkı kışkırtmak ve halk arasında korku ve panik yaratmak.Yakın geçmişte gayrimüslimlerin malvarlığıyla ilgili yasa tasarısı gündeme geldiğinde yasanın kabulüyle ülkemizde küçük devletlerin kurulabileceğini iddia eden onlar değil miydi?Hakkını teslim edelim sn.Gül’ün sembolik Ermenistan ziyaretine de hararetle karşı koydular.Ayrıca milleti ve onu temsil eden meclisin yetkilerini budamak için ikide bir Anayasa Mahkemesini’nin kapılarını aşındırdığını da unutmamak gerekir.Her neyse zaten CHP den umudumuzu çoktan kestik;dut yemiş bülbüle dönmeleri çok da sürpriz değil.

    Benim asıl merak ettiğim,bu platformda mangalda kül bırakmayan sözde AKP muhaliflerinden hiç çıt çıkmaması.Öyle ya ha bire siteyi,bazı yorumcuları AKP yandaşlığıyla suçluyorlardı ama ne hikmetse hiç birinden ses seda çıkmuyor.

  6. Yazan:snowqueen Tarih: Kas 12, 2008 | Reply

    Anadolu’ya “gelmiş” olan Erdoğan, Anadolu’da “doğmuş” olanlara “Ya Sev Ya Terk Et” çağrısı yaptı. Göstericilere pompalı tüfek sıkan herife “Sabret” dedi (Taraf, 04.10.08). Bunlar bir başbakanın ağzından resmen “kin-nefret yaymak” ve “suç işlemeye teşvik”tir. TCK 216/1-2’ye ve 214/2’ye göre açıkça suçtur. Savcılara suç duyurusunda bulunuyorum.
    (Baskın Oran)

    “hitler” bir değil ki bin.
    Baş Hitler’de Erdoğan.
    Selam’a durmuş Hitler suratına Erdoğan’ı
    giydirin bakalım.
    AKP’yi kim, neden alkışlıyor?!

    Vecdi Gönül’ün yaptığı artık çam değil, orman devirme. Yuh derim başka şey demem.

  7. Yazan:Mustafa Akbas Tarih: Kas 12, 2008 | Reply

    Aktütün olayindan sonra AK partinin siyaseti kökten degisti.Terör sorununa dini kardeslikle cözüm bulmak tarih oldu ve acimasiz bir sekilde karanlik kuvvetler tarafindan sabote edildi.Ak parti kapatilmamanin bedelini Militarist vesayet altina girerek ödeyor. AK parti Ekonomikte, dis ülkelerle iliskilerde basarili oldu ama ic baris’ da ve ülkemizde mevcut olan Etnik sorunlara cözüm getirmekte Militarist cevrelere direnemedi. Dogrusuna bakacak olursak Milli Savunma Bakanligi zaten bir kukla bakanlikti orda görevli olan bakanin söyledikleri mantigindan ibaretdir. O insanin mantigi ancak kendisini yönlerdirenleri hizmet eder.

  8. Yazan:Aziz Yılmaz Tarih: Kas 13, 2008 | Reply

    @snowqueen,

    “AKP’yi kim,neden alkışlıyor?!”şeklinde yorumunuzun içinde yer verdiğiniz sorunuzun bana yöneltildiğini düşünerek bir açıklama getirmek durumundayım.

    Başbakan”ya sev ya terket”diyerek bence ırkçı maskesini düşürmüştür.Ona keza AKP hükümetinin bir bakanı resmen soykırım ve katliamı destekleyen talihsiz beyanlarda bulunuyor.

    Ne var ki sadece dindar ve islami kesime olan düşmanlıklarıyla Antiemperyalizm,Neoliberalizm laflarını dillerinden düşürmeyerek AKP ye yüklenenler,her nedense konu Ermeni ve Kürtler olunca büyük bir sessizliğe bürününmeyi yeğliyorlar.

    Şimdi izninizle size soruyorum:Siz,benim tanımını yaptığım bir kesimin olmadığını mı düşünüyorsunuz?Varsa böyle bir kesim(ki bana göre vardır)acaba bu vahim duruma sessiz kalarak sizce bu AKP yi alkışlamak anlmanına gelmiyor mu?Ha,tabi ki bundan sizi sorumlu tutmak ya da bu anlamda sizi sorgulamak gibi bir hakka sahip değilim.Ancak siz Türkiye’de hiç böyle tuhaf bir ideolojik akım yokmuşçasına “kim bunlar”diye sorarsanız bana da cevap hakkı doğar.

    Şimdi “kim bunlar”a geliyorum.Sosyalist geçinen ulusalcılardan sözediyorum…Çağdaşlık,Anayasal değerler,Cumhuriyetin kazanımları diye diye bizi bezdiren CHP ve saz arkadaşlarından,köşe başlarını tutmuş bu ideolojinin kemikleşmiş kalemşörlerinden…Ve bunların yolundan giderek “devrimcilik”taslayan tiplerden…Daha sayayım mı?

  9. Yazan:ENDER GÜÇLÜ Tarih: Kas 13, 2008 | Reply

    ŞİMDİ ARANIZA GİREREK BU TARTIŞMAYI SABOTE ETMEK GİBİ BİR NİYETİM YOK AMA HANİ BİR ATASÖZÜMÜZ VAR TAM DA BU DURUMU ÖZETLİYOR ”ÖKÜZ ÖLDÜ ORTAKLIK BOZULDU”ŞAŞKINLIK İÇİNDE İZLİYORUM SON 10 GÜNDÜR SAC AYAĞININ ÖNCE LİBERAL MUHAFAZAKAR DEMOKRAT YAZARLARI YAN ÇİZMEYE BAŞLADI, SONRA SN FIRAT BEN OYNAMIYORUM DEDİ. Kİ BU HANGİ AYAK BEN TAM BİLMİYORUM.GERİYE KALDI TÜRBAN AYAĞI BAKALIM O NE ZAMAN SAYIN ERDOĞANA BENDE YOKUM DİYECEK.BU DURUMU BİRİLERİ DÜĞMEYE BASTI DİYE Mİ YORUMLAYACAĞIZ HER ZAMANKİ GİBİ,YOKSA ATASÖZÜNDEKİ GİBİMİ ÖZETLEYECEĞİZ, YAŞIM İTİBARİYLE DAHA ÖNCEKİ ORTAKLIKLARIN NEDEN BOZULDUĞUNU ÇOK İYİ BİLMEDİĞİMDEN BİLENLERDEN KONUYA BİR AÇIKLAMA RİCA EDİYORUM.

  10. Yazan:snowqueen Tarih: Kas 13, 2008 | Reply

    @Aziz Yılmaz

    Ne var ki sadece dindar ve islami kesime olan düşmanlıklarıyla Antiemperyalizm,Neoliberalizm laflarını dillerinden düşürmeyerek AKP ye yüklenenler,her nedense konu Ermeni ve Kürtler olunca büyük bir sessizliğe bürününmeyi yeğliyorlar.

    AKP’ye muhalefet olen herkesin, iş Kürtler ve Ermeniler’e gelince sesizliğe büründüğünü söylemek haksızlık olur. Ama bir milliyetçilik hastalığı var elbet, orada haklısınız.

    Peki ben de size şunu sorayım, madem “kim bunlar” diyerek açıklama yapıyorsunuz o halde neden “ben başka bir alternatif, ücüncü bir yol istiyorum” diyenler bu denli tepki görüyor?

  11. Yazan:Aziz Yılmaz Tarih: Kas 14, 2008 | Reply

    @Snowqueen,

    Yorumlarınızı sürekli takip ediyorum.Katılmadığım kimi görüşlerinize karşın Ermeni ve Kürtler konusunda çifte standartlı davrandığınızı söylemek haksızlık olur.Sizin de belirttiğiniz gibi kendilerini milliyetçilik hastalığına kaptıran kesimleri kasdetmiştim.Dolayısıyla yorumlarınızdan edindiğim intibaya dayanarak sizi bu ithamın dışında tutuyorum.Kısacası sizin sorunuz üzerine o açıklamayı gerekli görmüştüm.

    Ancak bir önceki yorumumda tanımlamaya çalıştığım politik anlayışlara yeterince eleştiri getirmediğinizi de belirtmek isterim.Buna ne kadar hakkım var bilmiyorum.Belki de aynı dünya görüşüne sahip olduğumuzu düşündüğümden böyle bir beklenti içine giriyorum.İnsan ister istemez alenen ikiyüzlü davranan,sol söylem maskesi altında ırkçılık boyutunda milliyetçilik yapanların bir şekilde maskelerinin düşmesini bekliyor.Samimi söylüyorum bu riyakar anlayış beni kahrediyor.Yani ABD Emperyalizmindan,BOP’dan,şundan bundan bahsederek ama yazısını “şehitler ölmez vatan bölünmez”edebiyatıyla bitirenleri anlamak kolay değil.Bunu sanmayın ki farklı düşüncelere karşı duyduğum tahammülsüzlükten söylüyorum.Hayır,katılmasam da kendi içinde tutarlı olan hiç bir düşünce biçimine karşı değilim.İster islamcı olur,ister ülkücü,ulusalcı veya milliyetçi yeterki göründüğü gibi olsun ve sahte maskelerle ahkam kesmesin.

    Sorunuza gelince,elbette kendi görüşü dışındaki her türlü farklı alternatife tepki duyan bir kesim de yok değil.Demokrasi kültürünün yosunluğuna bağlıyorum bunu.

    Sonuç olarak herkes düşünce,inanç ve ideolojisinde özgür olmalı,yeter ki ikiyüzlü ve çifte standartlı olmasın ve kendi içinde tutarlı olsun.

  12. Yazan:Aziz Yılmaz Tarih: Kas 14, 2008 | Reply

    Ender Bey,merakta kalmayın tartışmayı sabote ettiğinizi düşünmüyorum.Tabi amacınızın bu olduğundan kuşkulanıyorsanız onu bilemem:)

    Atasözleriyle meramımı anlatma alışkınlığım pek yoktur.Fakat yine de doğru yerlerde kullanıldıklarında anlatıma farklı bir renk ve zenginlik kattıklarını düşünüyorum.

    Mizah da öyledir,incitici ve alaycı olmadığında gerilimi azaltır,sohbet ortamını yumuşatırlar.

    Kullandığınız atasözü bu anlamda biraz mizahi olmuş.İncitici değil tabi.Ama konuyla pek bir bütünlük sağladığı da söylenemez.Yani konuya pek uymamış açıkçası.

    Zira”öküz öldü ortaklık bozuldu” atasözü(ki atasözü de değil)daha ziyade kurnazlığı,içtenpazarlığı çağrıştıran bir deyim.Her fırsatta birbirinin ayağını kaydırmaya hazır,birbirine güvensiz ve caymanın an meselesi olduğu bozulmaya müsait ilişkiler için kullanılır.

    Şayet mevcut siyasi ilişkilere ve bizde kabul gören siyasi kültür ve anlayışa atfen söylediyseniz size katılırım.Hergün bozulan nice “ortaklık”lara tanıklık ediyoruz,bizde siyaset bu anlayış üzerine kuruludur zira.

    Ancak gördüğüm kadarıyla siz gerekli ve olması gereken eleştirel bakışı böyle algılamışsınız.Ve elbette burda size katılmam.Neden katılmam?Asıl sakat olan “ortaklık bozulmasın”hasebiyle pamuk ipliğiyle birbirine bağlı ilişkilere dokunmamak,sorgulamamaktır.Doğruysa doğru diyeceğiz,yanlışsa yanlış diyeceğiz/diyebilmeliyiz.

    Dolayısıyla”aa bak mutabakatınız bozuldu”diyerek kenarden seyrederek bundan keyif almak bana göre ortaklıkların en beteridir.Hem kim kiminle mutabıktı?Her görüş ve eleştiriyi bu bağlamda değerlendirmek doğru değil.

    Örneğin ben AKP’nin icraatlarını doğru bulmuyorum.Eksileri artılarından(artıları olduğunu düşünmüyorum ayrıca)fazladır.Bir vatandaş olarak elbette demokratik kurallar içerisinde de eleştiririm.Ama bozuk saat misali günde bir kez doğruyu gösterdiklerinde ille de bunu inkar etmem gerekmez.

    Dolayısıyla sizin,benim ya da bir şekilde düşüncelerini ifade eden herkesin fikirlerini doğruya ne kadar yakın olduğu,ne kadar samimi olduğu üzerinden değerlendirmeliyiz;falancası-filancası,o kesim bu kesim diye değil.

    Tabi hepimizin doğruları kendimizedir.Doğal olarak hepimiz bir şekilde kendi pencerimizden bakıyoruz bu doğaldır.Ancak önyargılarımızdan kurtularak birbirimizi dinleyebilirsek eminim ortak doğruları yakalama şansımız artacaktır.

    Sevgiyle kalın.

  13. Yazan:snowqueen Tarih: Kas 14, 2008 | Reply

    @Aziz Yılmaz

    Ancak bir önceki yorumumda tanımlamaya çalıştığım politik anlayışlara yeterince eleştiri getirmediğinizi de belirtmek isterim.

    Haklısınızdır muhtemelen.
    Sanırım bu, ülkede çoğunluğun muhalefete aslan, iktidara fare olmasından kaynaklanıyor.
    Yani bu insanlar zaten dövülüyor mutemadiyen.

    Bir seçim yapmaya itiliyoruz. Ya AKP taraftarı olacaksın ya da milliyetçiliğe kayacaksın. Sistemin istediği bu.
    Böyle bir seçim yapmak istemiyorum diyenlere bakalım, kendilerine “üçüncü yolcu” ardından saçma sapan bir çıkarımla”ergenekoncu” yaftası yapıştırılıyor.

  14. Yazan:Aziz Yılmaz Tarih: Kas 14, 2008 | Reply

    @Snowqueen,

    Elbette haklı olduğunuz noktalar var.Bizdeki siyaset ve düşünce iklimi ne yazık ki yaftalamalar üzerine kurulu.Durum böyle olunca da sapla saman birbirine karışıyor.

    Fakat sizin “o sözünüzü ettiğiniz kesimler zaten yeterince dövülüyor”belirlemenize katılmıyorum ya da en azından farklı kesimlerden sözettiğimizi düşünüyorum.Aslında bakarsanız kimsenin dövülmesinden(baskıyı kasdediyorum)yana değilim.Ancak benim sıraladığım liste öyle itilip kakılan,baskıya uğrayan cinsten değil.Ben kendisini memleketin tek sahibi sanan,gerekirse diğerlerine kapıyı gösteren,beraber yaşadığı insanların gözünün içine bayrak sokan ancak bütün bunları da ilericilik ve çağdaşlık söylemiyle topluma yutturan kesimlerden sözediyorum.Yoksa düzene ve haklı olarak hükümete muhalif kesimleri değil.Dolayısıyla bu ince çizgiyi birbirinden ayırmak gerekir.

    Sonuç olarak kimsenin bize gömlek giydirmesine izin vermek zorunda değiliz.Seçimlerimizi kendimiz belirleyelim ama içimizdeki çürük elmaların da farkında olalım.

  15. Yazan:Hasan Tarih: Kas 14, 2008 | Reply

    AKP’nin neden kapatılmadığını böylece daha iyi anlamış olduk. Zaten kapatmama kararının 55 gün öncesinde anayasayı çiğneme pahasına başörtü özgürlüğünü engelleyen ve ne amaçla kurulu olduğu belli olan mahkeme bu kadar kısa sürede üstelik Asker kökenli bir üyenin fikir değiştirmesiyle böyle bir karar vermesi işin içinde bir bit yeniği olduğunun açık kanıtıydı.

    Bir milliyetçi partimiz daha var artık, vatana millete hayırlı olsun. Zaten ekmek yediği yerde Taraf gazetesi okuyanlar o gazete okuduğu yerden kurşun yemezler mi sandılar?Gülen cemaatinin tvlerinde milliyetçi dizilerin döndüğü şu günlerde liberaller olarak yine yapayalnız kaldık.. Kim özgürlükçü, kim Kemalist uzantısı ve kim işbirlikçi yalaka belli olmuş oldu..

  16. Yazan:zorbek acem Tarih: Kas 14, 2008 | Reply

    yorumları okudum da hemen hepside “istifa” “kapatma” gibi kelimelere rastladım. galiba bir bardak suda fırtına koparmaya üzerimize yok. ister kabul edelim yada etmeyelim şu an için akp nin alternatifi yok hiç bir siyasi partide şu anki akp potansiyeli ve vizyonu yok. hem insan hem eşya kaynağı bakımından zorunlu bir numaralar.
    istifa kapatma gibi durumlar düzeni sallar şu an için ülkeye en gerekli olan şey istikrar. bunu düşünerek konuşalım ha unutmadan entelletüel olmak, bilgil olmak liberal olmak illaki var olan düzeni değitirmek anlamına gelmiyor tabi bu sıfatlar ardına sığınılacak bir aba olarak kullanılmıyorsa
    kalp kırmış, sürçü lisan etmiş isek affola
    sağlıcakla…

  17. Yazan:Utku Şentürk Tarih: Kas 17, 2008 | Reply

    Akp nihayet azınlık olmaktan kurtulup ,devletin sahibi egemen sınıfların içine karışınca “mazlum” imajını bir kenara atarak “ancien regime”‘in kolluk kuvveti oldu…Savulun eyy Rumlar,Kürtler,Ermeniler,Yahudiler Akp geliyor…Varlık Vergisi,6-7 Eylül,33 Kurşun gene geliyorrr!!!

  1. 1 Trackback(s)

  2. Şub 19, 2009: Liberaller neden başarısız? : Derin Düşünce

ÖNEMLİ

--------------------------------------------------------------------

Tüm yazı, yorum ve içerikten imza sahipleri sorumludur. Yayımlanmış olmaları, bu görüşlere katıldığımız anlamına gelmez.

Hakaret içerse dahi bütün yorumlar birer fikir eseridir. Ama bu siteye ilk kez yorum yazıyorsanız, yorum kurallarına gözatın yine de.

Not: Sitenin ismini dert etmeyin, “derinlik” üzerine bayağı bir geyik yaptık, henüz söylenmemiş bir şey bulmanız oldukça zor :)

Editörle takışmayın, o da bir anne-babanın evlâdıdır, sabrının sınırı vardır. Siz haklı bile olsanız alttan alın, efendilik sizde kalsın.

Sitenin iç işleriyle ilgili yorum yapmayın, aklınıza takılan soruları iletişim kutusundan sorun, kol kırılsın, yen içinde kalsın.

Kendi nezaketinizi bize endekslemeyin, bizden daha nazik olarak bizi utandırın. Yanlış ve eksik şeylerden şikayet etmek yerine bilgi ve yeni bakış açısı sunarak tamamlayın, düzeltin, tevazu ile öğretin bize bildiklerinizi.

Bu kurallara başkasının uyup uymamasına aldırmayın, siz uyun. Bütün yorumları hızla onaylanan EN KIDEMLİ YORUMCULAR arasındaki nizamî yerinizi alın.

--------------------------------------------------------------------
  • Siz de fikrinizi belirtin