Ukrayna, Türkiye ve enerji savaşında doğal gaz cephesi »
Yazan: my Nis 16, 2021 Aforizmalar, Enerji, Jeopolitik, rusya | 0 Yorum
Harita ve istatistikler içeren görseller ile okumak için silsile bu sayfada
- Kırım ve Ukrayna gerginliği tırmanırken Avrupa ürkek kınama mesajları yayınlamak dışında bir şey yapamıyor. Neden? Putin’i kızdırmaya korkuyorlar çünkü Avrupa’nın enerjisi büyük ölçüde Rusya’dan geliyor; doğal gaz ise %75!
- Avrupa’nın askerî harcamaları Rusya’nın çok üzerinde ama Avrupa ortak bir ordu kuramıyor; ortak diplomasi bina edemiyor. Bu meselenin enerji ayağını şurada anlatmıştık.
- Diğer yandan Avrupa’nın Türkiye’ye bağımlığı artıyor. Almanya’nın Merkel liderliğinde nükleer enerjiden çıkması da işleri karıştırdı. Almanya kömür tüketimini aşırı yükseltti. Fakat daha önemlisi, rüzgâr ve güneş elektriğindeki kesintileri tazmin etmek için daha çok Rus gazı alıyor.
- Bunun yanında Amerikalı gaz üreticileri de fiyatların ABD’den daha yüksek olduğu Avrupa pazarına girmek istiyor. Polonya’daki LNG yatırımları Rusları kızdırdı haliyle. Fakat Ruslar da 12 milyar € harcadıkları North Stream 2 boru hattıyla Almanya’yı Rus gazının kavşak noktası yapmaya çalışıyorlar.
- North Stream 2 projesi ABD’yi o kadar rahatsız etti ki, ABD taşeron firmalara çeşitli yaptırımlar uygulamaya başladı. Peki ya Türkiye doğu Akdeniz’de ve Karadeniz’de yeni doğal gaz kaynakları bulur ve Rus gazına rakip olursa? Yahut İsrail, Mısır, Güney Kıbrıs Avrupa’ya gaz satarsa?















