RSS Feed for This Post

6cı Türkçe Olimpiyatı

… Müslüman görünüp Müslüman’a tuzak kuranlar üzerine okumak için…

 

fethullah-gulen-kapak Gülen Cemaati’nin durumu iç dinamiklerinden mi kaynaklanıyor?Gülen Cemaati’nin durumu iç dinamiklerinden mi kaynaklanıyor? Münâfıkûn ve Siyaset-i Nebevî aforizmalarıMünâfıkûn ve Siyaset-i Nebevî aforizmaları seksenli yıllarda cemaat henüz askeri helikopterden kendi vatandaşına sıkacak güce ulaşamamıştıSeksenli yıllarda cemaat henüz askeri helikopterden kendi vatandaşına sıkacak güce ulaşamamıştı

Fethullah Gülen’i yi bilirdik

(Son güncelleme: Üçüncü sürüm, 28 Ocak 2014)

Türkçe Olimpiyatlarını ve Türk okullarını sevmiştik. Gözü yaşlı vaizin Amerika’da yaşamasına alışmıştık. 1980 öncesinde komünizme karşı CIA ile işbirliği yapmasına “taktik” demiştik. Fethullah Gülen aleyhine açılan davalardan birinin iddianamesinde“pozitivist felsefeye karşı olmak” ile suçlanıyordu. Biz de karşıydık pozitivizme. “Aferin” dedik, “bizdensin”.

Bugün gerçek şu ki Fethullah Bey’in ekibi manşetle, kasetle hükümet devirmeye çalışan, yalan haberle Türkiye’yi ve Müslümanları sürekli zora sokan çirkin insanların tahakkümü altında. Bizim sevdiğimiz, güvendiğimiz “küçük eller” ise koyun sürüsü gibi suskun. Medyada, devlet kurumlarında, emniyet ve adaletin içinde çeteleşme, ergenekonlaşma var. Gülen cemaati dünya ile uğraşmaktan ahirete vakit ayıramıyor. Gülen cemaati bir cemaatten başka herşeye benziyor.

Kitabın ilk yarısında Fethullah Bey’i ve ekibini öven, yapılan iyi işleri savunan, destekleyen makaleler bulacaksınız. Bugün yaşadıklarımızla birlikte değerlendirince can acıtan bir soru kendini dayatıyor bize: Fethullah Gülen ve kurmayları bizi baştan beri kandırdı mı? Yoksa “küçük eller” dediğimiz masum insanların  güzel teşkilâtı sonradan mı kokuştu? Kitabı buradan indirebilirsiniz.

kapak_kitap_capulcular 71 kitap indirin72 kitap indirin Münâfıkûn ve Siyaset-i Nebevî aforizmalarıMünâfıkûn ve Siyaset-i Nebevî aforizmaları seksenli yıllarda cemaat henüz askeri helikopterden kendi vatandaşına sıkacak güce ulaşamamıştıSeksenli yıllarda cemaat henüz askeri helikopterden kendi vatandaşına sıkacak güce ulaşamamıştıÇapulcular” ne istiyor?

Genel seçimler yaklaşırken başladı Taksim Gezi Parkı olayları. İnsanlar öldü, yaralananlar, tutuklananlar oldu. Taksim’deki sanat galerileri bile yağmalandı. Maddî zarar büyük: Yakılan otobüsler, özel araçlar, iş yerleri. Ancak hâlâ isyancıların ne istediğini bilmiyoruz. Taksim Dayanışma Grubu’ndan çelişkili açıklamalar geliyor. Polisi ya da göstericileri suçlamadan önce şunu bilmek gerekiyor: “Çapulcular” ne istiyor? Daha fazla demokrasi? Sosyalizm? Devrim? Darbe? Elinizdeki e-kitap bu sorulara cevap arıyor. Buradan indirebilirsiniz.

Kaybedenler Klübü: Anti-demokratik bir muhalefetin kısa tarihi

71 kitap indirin72 kitap indirin Münâfıkûn ve Siyaset-i Nebevî aforizmalarıMünâfıkûn ve Siyaset-i Nebevî aforizmaları seksenli yıllarda cemaat henüz askeri helikopterden kendi vatandaşına sıkacak güce ulaşamamıştıSeksenli yıllarda cemaat henüz askeri helikopterden kendi vatandaşına sıkacak güce ulaşamamıştıT.C. kurulurken Hitler, Mussolini ve Stalin başrolleri paylaşıyordu. İki dünya savaşının ortalığı kasıp kavurduğu o korkunç yıllarda “bizim” Cumhuriyet gazetesi’nin faşizme ve faşistlere övgüler yağdırması bir rastlantı mıdır? Kemalistlerin ilâhı olan Atatürk’ün emriyle 80.000 Alevî Kürd’ün Dersim’de katledilmesi, Kur’an’ın, ezanın yasaklanması, imamların, alimlerin idam edilmesi, Kürtleri, Hristiyanları ve Yahudileri hedef alan zulümler de yine Atatürk ve onu ilahlaştıranlar tarafından yapılmadı mı?

Bu ağır mirasa sahip bir CHP ve Türk solu şimdilerde “İslâmî” olduğu iddia edilen bir cemaat ile, Fethullah Gülen’in ekibiyle ittifak içinde. Yobaz laiklerin, yasakların kurbanı olduklarını, baskı gördüklerini iddia ediyor bu insanlar. Ama bir yandan da alenen İslâm düşmanlığı yapan her türlü harekete hatta İsrail’e bile destek vermekten çekinmiyorlar. Tuttukları yol İslâm’dan daha çok bir ideolojiye benziyor: Gülenizm. Millî istihbarattan dershanelere, dış politikadan bankalara kadar her konuda dertleri var. Ama Filistin’de, Doğu Türkistan’da, Irak’ta, Suriye’de, Arakan’da zulüm gören Müslümanları dert etmiyorlar. Acayip…

Türk solu, CHP ve Fethullah Bey… Nereden geldiler? Nereye gidiyorlar? Elinizdeki bu kitap meseleyi tarihsel bir perspektifte ele almayı amaçlıyor.Buradan indirebilirsiniz.

… Darbeler, Kemalcilik ve Atatürkizm üzerine e-kitap…

Hükümeti devirmek isteyen birileri mi var?

Hükümeti_devirmek_kapak Ücretsiz kitap indirin74 kitap indirin Darbeye direnmek neden önemlidir? Direnmezsek ne olur?Darbeye direnmek neden önemlidir? Direnmezsek ne olur? seksenli yıllarda cemaat henüz askeri helikopterden kendi vatandaşına sıkacak güce ulaşamamıştıSeksenli yıllarda cemaat henüz askeri helikopterden kendi vatandaşına sıkacak güce ulaşamamıştı4 Türk bankası çalışanlarını sömürmek, tüketiciyi kandırmak ve haksız rekabetten dolayı çok ağır cezalar yediler. Hemen ardından Türkiye tarihin en büyük anti-kapitalist ayaklanmasını yaşadık. Göstericiler “Sosyalist Türkiye” ve “yaşasın devrim” sloganları atarak orak-çekiçli pankartlar, Deniz Gezmiş posterleri taşıdılar. Tuhaf olan ise bazı bankaların ve holdinglerin bu ayaklanmaya destek olmasıydı. Anti-kapitalist göstericiler 20 gün boyunca İstanbul’un en lüks otellerinden birinde bedava kaldılar. Tuhaflıklar bununla da bitmedi. CNN, BBC, Reuters ve daha bir çok medya kuruluşu bir kaç sene önce, üstelik yabancı ülkelerde çekilmiş yaralı ve ölülerin  fotoğraflarını “Türkiye” diyerek servis etti. Tayyip Erdoğan’a destek için toplanan AKP’lilerin fotoğrafı CNN tarafından kazayla(?) “Ayaklanmış Protestocular” olarak yayınlandı.

Dünyada da tuhaf şeyler oldu:

  • Türkiye ile neredeyse aynı anda Brezilya’da bir halk(?) ayaklanması başladı.
  • Georges Soros’a ait ekonomi gazeteleri Çin ekonomisi hakkında aşırı kötümser haberler yaydılar.

“Kazalar” bu kadar çoğalınca insanlar ister istemez bazı şeyleri sorguluyor:

  • Türk bankaları neden sermaye düşmanı, anti-kapitalist bir ayaklanmaya destek oldu?
  • Acaba 2008 krizinden sonra kan kaybeden ABD ve Avrupa kaçan sermayeyi geri  çekmeye mi çalışıyor?
  • Brezilya, Çin ve Türkiye Avrupa ve ABD’deki yatırımları çekmenin cezasını mı ödüyor?

Elinizdeki kitap bu sorulara ve darbe iddialarına cevap arıyor. Buradan indirebilirsiniz.

Kemalizm ve darbe: Halka rağmen halkı yönetmekKemalizm ve darbe: Halka rağmen halkı yönetmek Son sınavda 3 doğru 1 yanlışı götürdü Darbeye direnmek neden önemlidir? Direnmezsek ne olur?Darbeye direnmek neden önemlidir? Direnmezsek ne olur? seksenli yıllarda cemaat henüz askeri helikopterden kendi vatandaşına sıkacak güce ulaşamamıştıSeksenli yıllarda cemaat henüz askeri helikopterden kendi vatandaşına sıkacak güce ulaşamamıştıKendi ülkesini işgal eden ordu

Hiç bir yeri işgal edemeyen ordular kendi ülkelerini işgal ederler. Çünkü bir ordunun ayakta durması için insan emeği ve maddî destek gereklidir. Beceriksiz ordular disiplinsiz olduklarındanYABANCI DÜŞMAN ile savaşamazlar. Kolayca yenebilecekleriİÇ DÜŞMANLAR uydururlar ve bu bahane ile kendi ülkelerini işgal ederler. Başbakan asarlar. Milletvekillerini hapse atarlar. Korumakla yükümlü oldukları halkı işkenceler altında inletirler. İşgalciler kimseye hesap vermezler. Halkın isyan etmesine engel olmak için “etrafımız düşmanla çevrili” diyerek KORKU PROPAGANDASI yaparlar. Eleştirilerden uzak kalmak için farklı inançlardan ve kültürlerden olan insanların birbirine düşman olması da bu eşkiyaların işine gelir. Bu sebeple terörü destekleyebilir hatta teröristlere silah ve para yardımında bulunabilirler. Okuyacağınız kitap kendi ülkesini işgal etmiş bir ordunun kısa tarihidir. Buradan indirebilirsiniz.

Tarih şaşırmaktır

Kemalizm ve darbe: Halka rağmen halkı yönetmekKemalizm ve darbe: Halka rağmen halkı yönetmek Son sınavda 3 doğru 1 yanlışı götürdü Darbeye direnmek neden önemlidir? Direnmezsek ne olur?Darbeye direnmek neden önemlidir? Direnmezsek ne olur? seksenli yıllarda cemaat henüz askeri helikopterden kendi vatandaşına sıkacak güce ulaşamamıştıSeksenli yıllarda cemaat henüz askeri helikopterden kendi vatandaşına sıkacak güce ulaşamamıştıEvet… Tarih şaşırmaktır. Atatürk’e şaşırmak, Kürtlere şaşırmak, Lozan’a şaşırmaktır. Geçmişe hayret edip bugüne eleştirel bakabilmek, yarını hazırlamaktır Tarih. Geçmişe değil geleceğe dönüktür amacı. Özetle siyasî bir propaganda aygıtı değildir. Gaz vermek, “Asker millet” üretmek, atalarımızla gurur duymak için tarih araştırılmaz. Eğer resmî tarihin beyin yıkamasından bıktıysanız bu kitap ilginizi çekecektir…Buradan indirebilirsiniz.  

Kemalizm ve darbe: Halka rağmen halkı yönetmekKemalizm ve darbe: Halka rağmen halkı yönetmek Son sınavda 3 doğru 1 yanlışı götürdü Darbeye direnmek neden önemlidir? Direnmezsek ne olur?Darbeye direnmek neden önemlidir? Direnmezsek ne olur? seksenli yıllarda cemaat henüz askeri helikopterden kendi vatandaşına sıkacak güce ulaşamamıştıSeksenli yıllarda cemaat henüz askeri helikopterden kendi vatandaşına sıkacak güce ulaşamamıştıAlaturka Laiklik: “Beni bir bir sen anladın, sen de yanlış anladın!”

Türkiye Cumhuriyeti’nde Alevîlere zorla Sünnî İslâm öğretilirken Sünnîlerin başörtüsü devlet dairelerinde yasaktı. Türk Ordusu’nun istihbaratı camileri ve namaz kılanları fişliyordu. Hristiyan Ermenilerin ne kiliseleri, ne yetimhaneleri ne de cemaat lideri seçimleri özgürce yapılamıyordu. Rumların ruhban okulları özgür değildi. Yahudiler diğer gayrı Müslimler gibi askerde ayrımcılığa uğruyordu. Ateistlerin kitapları, internet siteleri yasaklanabiliyor, kapatılabiliyordu. Gayrı Müslimlerin alın teriyle biriktirdikleri vakıf malları 1970′lerde gasp edildi, daha yeni geri verildi. Sahi Laiklik neye yarıyor? Bu kitap son yıllarda Türkiye’nin gündemine gelen, birbirinden ayrı gibi duran ama çekirdeğinde Yobaz Laiklik Meselesini barındıran konuları ele alıyor.Buradan indirebilirsiniz.  

Kadın hakları ve Kemalizm

Kemalizm ve darbe: Halka rağmen halkı yönetmekKemalizm ve darbe: Halka rağmen halkı yönetmek Son sınavda 3 doğru 1 yanlışı götürdü Darbeye direnmek neden önemlidir? Direnmezsek ne olur?Darbeye direnmek neden önemlidir? Direnmezsek ne olur? seksenli yıllarda cemaat henüz askeri helikopterden kendi vatandaşına sıkacak güce ulaşamamıştıSeksenli yıllarda cemaat henüz askeri helikopterden kendi vatandaşına sıkacak güce ulaşamamıştı

“Kemalizm Türk kadınına özgürlük verdi” gibi sloganlarla düşünmeye daha doğrusu ezberlemeye itildiği için sık sık şaşırmaya mahkûm bir kuşak bizimki. Tarihi, belgeleri, siyasî söylemleri ve sloganları aklın imtihanına tabi tutan herkes hayretler içinde kalıyor. “İyi de biz bunu bunca sene nasıl yuttuk?” diye sormaktan alamıyoruz kendimizi. Kemalist düşüncenin, çağdaşlığın ve Atatürk devrimlerinin yılmaz bekçisi “çağdaş Türk kadını’nın sesi” Cumhuriyet Gazetesi’nin başyazarı olan Yunus Nadi kadınların siyasete atılmasına nasıl tepki vermiş meselâ? “Havva’nın kızları, Meclis’e girip yılın manto modasını tartışacak” Kadınlar Halk Fırkası kapatılınca yerine Türk Kadınlar Birliği kurulmuş. O da kapatılınca Cumhuriyet Gazetesi’nde şu başlık atılmış: “Türk Kadınlar Birliği kapatıldı, fesat çıkaran hatun kişilere haddi bildirildi.” Derin Düşünce Fikir Platformu yakasını resmî tarihten kurtarmak isteyen okurlarına ezber bozan bir kitap öneriyor : Kadın hakları ve Kemalizm ilişkisine alternatif bir bakış

Trackback URL

  1. 51 Yorum

  2. Yazan:ANAHTAR Tarih: Haz 1, 2008 | Reply

    bu sözlerin altına ne yazsak abesle iştigal olur heralde. bazı anlamadığım eski türkçe ya da arapça kelimeler olsa da tamamı itibariyle muhteşem bir yazı olmuş.

    teşekkürler..

  3. Yazan:rafet günay Tarih: Haz 1, 2008 | Reply

    Uluslararası Türkçe Olimpiyatları 2003 yılından bu yana düzenlenmektedir. Uluslararası Dil Öğretimi Derneği tarafından düzenlenen olimpiyatların amacı, Türkçenin öğretilmesi ve Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin ödüllendirmesi, Türkiye’nin ve Türk kültürünün dünyaya tanıtılması, Türkçe öğretimi yapılan ülkelerle kültürel ve ekonomik ilişkilerin arttırılması ve dünya ülkeleri arasında diyalog ve barışın sağlanmasına katkıda bulunmaktır.

    KATILIMCI ÜLKE SAYISI

    Türkçe ve Türk kültürünün dünyaya tanıtılması için yapılan bu büyük organizasyon sayesinde bu güne kadar toplam 100 ülke Uluslararası Türkçe Olimpiyatları’na katıldı. 6. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları’na 110 ülkenin katılımı bekleniyor.

    1. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları’na 17 ülke
    2. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları’na 24 ülke
    3. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları’na 41 ülke
    4. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları’na 83 ülke
    5. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları’na 100 ülke katıldı.

    HER YIL YAKLAŞIK 10.000 ÖĞRENCİ TÜRKÇE OLİMPİYATLARI İÇİN TÜRKÇE ÖĞRENİYOR

    Türkçe Olimpiyatları’na hazırlanan öğrenciler Türkiye’de yapılan finale katılabilmek için bir yıl boyunca kendi ülkelerindeki elemlere hazırlanıyorlar. Öğrenciler sınıf, okul ve ülke elemelerinden geçerek Türkiye’ye gelebiliyorlar. Bir yıllık süreçte yaklaşık 10.000 öğrenci Türkçe Olimpiyatlarına hazırlanıyor.

    100 ÜLKENİN KÜLTÜRÜ TÜRKİYE’DE TANITILIYOR

    Olimpiyatların en renkli bölümlerinden biri olan Ülke Tanıtım Stantları Yarışması’nda katılımcı ülkeler giyim kuşamdan yemek kültürüne, müzikten folklora kadar en özel alanlarla kendilerini Türk insanına tanıtıyorlar. 2007 yılı Türkçe Olimpiyatları kapsamında İstanbul Feshane’de yapılan Kültür Şöleni yaklaşık 150.000 kişi tarafından ziyaret edildi.

    6. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları

    6. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları 21 Mayıs – 1 Haziran 2008 tarihleri arasında yani bugün düzenlenecek

    110 ÜLKEDEN 550 YARIŞMACI

    2008 yılı mayıs ayında düzenlenecek 6. Uluslararası Türkçe Olimpiyatları’na 110 ülkeden 550 yarışmacı ve 220 takım temsilcisi öğretmenin katılması bekleniyor.

  4. Yazan:snowqueen Tarih: Haz 1, 2008 | Reply

    Zenci bir kızın çatır çatır Türkçe konuştuğunu görünce inanın içim rahatladı, sosyal adaletsizlikleri gidermenin en iyi yolunun başka bir takım yerlere kültürel misyonerlik yapmak olduğunu İngiliz, Fransız okulları açan emperyal abilerden öğrenmek meyvelerini vermiş.
    Ee, Fethullah Gülen’in ellerinden kimler tuttu?

  5. Yazan:snowqueen Tarih: Haz 1, 2008 | Reply

    Diğer taraftan benim anlamadığım madem bu denli müslümansınız,
    din kardeşlerinize -Irak’ta olsun Afganistan’da hatta Filistin’deki işbirlikçilikte olsun-her türlü zulmü reva görmüş Amerika’nın kolunun kanadının altından ayrılmamış Fethullah Gülen’in ‘in avukatlığını hangi etik ve vicdani sebeplerle yapıyorsunuz?
    Babasının hayrına mı açtı Gülen o okulları, başka coğrafyalardan başka insanlar Türk kültürünü tanıtsa ne olur, tanıtmasa ne olur,
    o ülkelere faydası nedir bunun, biz de İngilizce olimpiyatlarına girsek
    “aman da ne kadar İngiliz olmuşuz” diye mi övüneceksiniz?

  6. Yazan:sokrates Tarih: Haz 1, 2008 | Reply

    snowqueen
    maksat ÜZÜM TOPLAMAK BAĞCIYI DÖVMEK DEĞİL.
    tartıştığınız meseleyi artık herkes boş malayani olduğunu biliyor.
    insaf…. el insaf…
    ayrıca ilk cümlenizle çelişmissiniz …kutlarım…
    genellikle böyle olmazdı ama…

  7. Yazan:snowqueen Tarih: Haz 1, 2008 | Reply

    hangi cümle ile çelişmişim, “içim rahatladı”derken ciddi olduğumu düşünmediniz umarım.

  8. Yazan:blue Tarih: Haz 1, 2008 | Reply

    Snowqueen,

    Din kardeslerine ne faydasi var demissiniz. Sizce nasil bir fayda saglayabilirler, ne yapmalılar?

  9. Yazan:blue Tarih: Haz 1, 2008 | Reply

    Bu Turk okulları bence iki acıdan onemli:
    Birincisi, bir sivil toplum kurulusunun azmederse dunya capında etkisinin olabilecegini gosteriyor. Muslumanlar acisindan guzel bir misyonerlik ornegik sunuyorlar. Turkce ve Turklukle ilgili kismiyla ilgilenmiyorum. Ama bir musluman olarak dunyanın en ucra koselerinde Islamı yasayan ornek insanların olması benim acimdan onemli. Ve insanların muslumanlıgı usameden uzerınden tanımaması acısından faydalı.
    Ikincisi, bu insanlar yasadıkları ulkelerle Turkiye arasında dolaylı bir bag olusturuyor. Ingilizin Fransızın somurdugu topraklarda bu insanlara alternatif sunulmasına vesile oluyorlar. Hristiyan misyonerleri gibi insanlara incil uzatıp altınlarını istemiyorlar yani.

  10. Yazan:snowqueen Tarih: Haz 1, 2008 | Reply

    @blue

    Amerika vesayetinin günah çıkarmasını yaparak başlayabilirlerdi mesela, Türk-İslam sentezi misyonerliğindense, dünya için daha hayırlı bir hareket olurdu.
    “Gönül işleri, sevgi işleri, hoşgörü işleri” bir anda bolca maddi kaynakla serpilip gelişemiyor maalesef. Bu harekete bu maddi kaynaklar nasıl sağlandı, bunu bilmek istiyorum.

    Beni Tayvanlı çocuğun ne denli mükemmel Türkçe konuştuğu ilgilendirmiyor, Tayvan’da hala binlerce çocuk işçi varken F.Gülen hareketinin kimin safında durduğu ilgilendiriyor.

  11. Yazan:snowqueen Tarih: Haz 1, 2008 | Reply

    Hristiyan misyonerleri gibi insanlara incil uzatıp altınlarını istemiyorlar yani.

    Bundan nasıl bu kadar eminsiniz?
    Müslümaan olmasaydınız bu denli emin olabilecek miydiniz?

  12. Yazan:halil dinç Tarih: Haz 1, 2008 | Reply

    Evet incil uzatıp altınlarını istediler sonra incilin içinde altın verdiler ikisinide gördük.

  13. Yazan:Ç-Z Tarih: Haz 1, 2008 | Reply

    “başka coğrafyalardan başka insanlar Türk kültürünü tanıtsa ne olur, tanıtmasa ne olur,
    o ülkelere faydası nedir bunun, biz de İngilizce olimpiyatlarına girsek
    “aman da ne kadar İngiliz olmuşuz” diye mi övüneceksiniz?”

    Fayda? Belki onlar da kendilerine “Hürremsultan”ı “nick” olarak seçip kullanırlar SnowQueen!

  14. Yazan:snowqueen Tarih: Haz 1, 2008 | Reply

    Senin “nick”teki Ç de “Français” teki ç gibi bir ç mi?:)
    Misyonerliğin karşıtı sığ milliyetçilik değildir.

  15. Yazan:Deveye Hendek Atlatıcı Tarih: Haz 2, 2008 | Reply

    Türk Okullarının Türk Düşmanları

    M. Akyol

    New York Times, dünyanın en itibarlı ve etkili gazetelerinden biri, belki de birincisidir. Bu gazeteye manşet olacak derecede önemli bir “eğitim hareketi” kurmak da, herhalde dünyanın en zor işlerinden olmalı. Ama Türkiye’de tam da bunu başarmış birileri var: Fethullah Gülen hareketi.

    Günlük gazeteleri izliyorsanız, sözünü ettiğim haberin haberini görmüş olmalısınız. 4 Mayıs tarihli New York Times’daki “Türk Okulları Pakistan’a Daha Mutedil Bir İslam Vizyonu Sunuyor” başlıklı uzun hikayeyi kast ediyorum. Gazetenin İstanbul büro şefi Sabrina Tavernise’nin ve tecrübeli muhabir Şebnem Arsu’nun imzasını taşıyan haber, katı ve bağnaz bir din anlayışının epey yaygın olduğu Pakistan’da Gülen hareketinin açtığı okulların hem dindar hem de modern bir nesil yetiştirdiğini anlatıyordu.

    Biz duya duya belki alıştık, ama bu “Türk okulları” gerçekten de muazzam bir proje. 91 ayrı ülkede 300’den fazla okul açmak ve bunların hepsini de başarıyla yaşatmak, şapka çıkarılacak bir iş. Fransa’da yaşayan bir dostum, bu okulların şöhretiyle Paris’in çok pahalı bir restoranındaki bir iş yemeğinde bile karşılaşmış. Bir süre Madagaskar’da yaşamış bir Fransız iş adamı, kendisine, “Çocuklarımızı oranın en iyi okuluna göndermek istediğimizde bize Türklerin idare ettiği bir okulu tavsiye ettiler” demiş. “Etkilendim” diye de eklemiş.

    Bu, az şey değil. Türkiye deyince epey bir Avrupalı’nın aklına “Ermeni soykırımı”, darbeler, işkence ve bilumum insan hakkı ihlâlleri gelir. Son dönemde de 301 davaları, Hıristiyan cinayetleri veya tecavüz vakaları geliyor. “Türkiye’den iyi şeyler de çıkıyor” dedirten az şey var. Bunlardan biri de, belli ki, “Türk okulları.”

    Ama ne gariptir ki bu Türk okullarının en büyük muhalifleri yine Türkler. Öyle ki bazıları, bu kurumları ziyaret etmeyi “parti kapatma” ve “siyasi yasak getirme”nin gerekçesi bile sayıyor. Medyanın malum köşeleri ise, okulları kötülemekle hızını alamıyor, bunlar hakkında olumlu şeyler yazan Batı basınını da suçluyor. Zaten Sabrina Tavernise, aynı AB Komisyoneri Olli Rehn gibi, Türkiye’deki “katı laiklik”ten bahsettiği için bir süredir boy hedefi.

    Ne enteresan değil mi? “Katı laik”likten eleştiri alanlar, “vay, siz misiniz bizim laikliğimize dil uzatanlar” diye küplere biniyor, bu eleştiriyi getirenleri “dincilere satılmakla” suçluyor, yani aslında kaskatı olduklarını fiilen ispat ediyorlar. Öz eleştiri yapmak, “acaba gerçekten bizim modelimizde bir gariplik var mı” demek, akıllarına hiç gelmiyor.

    Sorunun kökeni, Türk seçkinlerinin beynine kazınmış olan “din fobisi”. Bu öğretiyle yoğrulmuş standart bir Türk, dinin sadece “vicdanlarda” kalması gerektiğine, toplumu etkilemesi durumunda ise “karanlığa gömüleceğimize” sorgusuz-sualsiz iman ediyor. Bu öğretiye göre toplumda hiç bir dini hareket olmamalı, hele de bunlar eğitim kurumları açarak “yükselen yeni nesil”e yön vermemeli. Eğer din lazımsa bile, devlet onu gerektiği şekilde, gerektiği kıvamda topluma verir. Devlet zaten her şeyi bilir.

    Bu zihniyet Türkiye dışında da vardır; ama sadece ideolojik dikta rejimlerinde. Demokratik Batı toplumlarında ise din toplumsal yaşamın her alanında kendini ifade edebilir. Örneğin her dini kurum ve cemaat kendi eğitim kurumunu oluşturabilir. Hele de Amerika’da laik devlet okullarının yanında sayısız Hıristiyan, Yahudi ve hatta İslami kolej vardır. Zaten bildiğiniz ünlü üniversitelerin çoğu din kökenlidir. Princeton Üniversitesi’nin ambleminde hala “Dei sub numine viget”, yani, “Tanrı’nın kudreti altında yükselir” diye yazar. Türkiye’de böyle bir cümle yazsanız bir üniversitenin tabelasına, artık yargı darbesine mi gerekçe olur, Sincan’da tank gösterisine mi, varın siz düşünün…

  16. Yazan:snowqueen Tarih: Haz 2, 2008 | Reply

    Sorunun kökeni, Türk seçkinlerinin beynine kazınmış olan “din fobisi”.

    Bir dindar sizsiniz zaten bu ülkede. Fethullah Gülen’i sevmeyen, takdir etmeyen herkes dinsiz, islam karşıtı, bir siz Müslüman.
    Müslümanlar da zulüm görüyor zaten bu ülkede.

    Bu öğretiyle yoğrulmuş standart bir Türk, dinin sadece “vicdanlarda” kalması gerektiğine, toplumu etkilemesi durumunda ise “karanlığa gömüleceğimize” sorgusuz-sualsiz iman ediyor.

    Belki öyle iman ediyor, bunun yanlış olduğunu kim söyleyebilir?

    Bu öğretiye göre toplumda hiç bir dini hareket olmamalı, hele de bunlar eğitim kurumları açarak “yükselen yeni nesil”e yön vermemeli. Eğer din lazımsa bile, devlet onu gerektiği şekilde, gerektiği kıvamda topluma verir. Devlet zaten her şeyi bilir.

    AKP devleti bundan farklı mı? Bir din varsa Sünni-İslam olmalı bunu da devlet olarak biz temin ederiz evelallah!

    Fethullah Gülen’i ve cemaatini eleştiriyor, takdir etmiyoruz kardeşim
    zorla mı, Dünya Türk olsun yetmedi, Dünya Fethullahçı olsun!

  17. Yazan:TT Tarih: Haz 2, 2008 | Reply

    “Gönül işleri, sevgi işleri, hoşgörü işleri” bir anda bolca maddi kaynakla serpilip gelişemiyor maalesef. Bu harekete bu maddi kaynaklar nasıl sağlandı, bunu bilmek istiyorum.
    Paranın kaynağını merak için cemaate biraz yaklaşırsanız bu sefer de cemaatin para almadan hiç bir şey yapmadığından şikayet edeceğinize eminim…
    sizin için sadece şunu söyleyeyim çetin altan’dan bile burs alıyorlarmış!…:)

  18. Yazan:çuvaldız Tarih: Haz 2, 2008 | Reply

    Snowqueen,

    Senin “nick”teki Ç de “Français” teki ç gibi bir ç mi?:)

    Bilmiyorum ama bildiğim 26 harflik Latin alfabesi kullanıyorlar ve bizimkinde olduğu gibi “ç” sesine karşılık gelen bir harf yok!

    Misyonerliğin karşıtı sığ milliyetçilik değildir.

    Peki nedir misyonerliğin karşıtı, kökleri “derin”de milliyetçilik mi?Bu durumda Türkiye sınırları içindeki tüm yabancı okulları “bize ne faydası var ki” diye kapatacak mıyız?Bu tavır pek yabancı gelmedi bana ama sizin “özgürlükçü” anlayışınızla pek bağdaşmıyor!

    Milliyetçiliğin derinliğini, kelimeleri harflerine kadar parçalayınca ancak bulunabiliyorsa “Latin alfebesini” kullanan ülkemiz insanının milleyetçiliği için de söyleyecek bir kaç sözünüz var demektir,bilmek isterdim.Hele bir de ülke sınırlarımız içinde eğitim veren yabancı okullardan mezun olmuş bir de üstüne üstlük ihtisaslarını yurt dışındaki “ecnebi” okullarda yapmışlarsa!

    Senin bakış açınla bakarsak “Türkçe öğretmek” misyonerlik(din takası) ise eğer,bu çocukların hepsi “Türk olmaktan ve varsa eğitim öncesi dinlerinden çıkmışlar demektir,öyle mi?
    * * *
    Eminim ,Atatürk Cumhuriyetin ilanından sadece 5 sene sonra bu ülkenin çocukları Tayvanlı çocuklardan farklı değilken, harf ve dil devrimi luzumsuz diye düşünmüş olsaydı şimdi senin de bir “ç” bağlamında “milliyetçiliğin derinlik tespiti” ni yapabilmen mümkün olmazdı.Geri dönüp bu durumu değerlendirdiğinde,şimdi durup baktığın açıdan Atatürk’ün “kimin safında” olduğu hakkında ne diyebilirsin,gerçekten merak ettim!
    Fransa’nın laikliği,isveçre’in medeni kanunu vs vs…

    Babasının hayrına mı açtı Gülen o okulları, başka coğrafyalardan başka insanlar Türk kültürünü tanıtsa ne olur, tanıtmasa ne olur,
    o ülkelere faydası nedir bunun, biz de İngilizce olimpiyatlarına girsek
    “aman da ne kadar İngiliz olmuşuz” diye mi övüneceksiniz?

    Buna cevap bir gazete yazısından olsun;

    “1583 de açılan Saint Benoit’ten sonra 1629’da Kapüsen rahipleri Saint Louis’i açmışlardır.Yabancı okullar sadece dini amaçlar nedeniyle değil aynı zamanda Osmanlı İmp.İle Avrupa arasında gittikçe kurumsallaşan ilişkiler gereği Osmanlıca bilen kadro oluşturmak ve de Osmanlı topraklarında yaşayan Hıristiyanları kendi din ve mezheplerinin mensubu yapmak için açmışlardır”
    http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=70291

    Evrensel insan haklarından dem vururken,homoseksüellerin falanca ülkedeki özgürlüklerinden dem vururken Avrupalı gibi medenileşememekten dem vurulurken akıldan geçen “aman ne kadar de Doğuluyuz” yerinmesi değil mi?
    Öyle olur olmaz tartışmalarda milliyetçilik derinliği ölçmeye kalkışarak tartışmayı “sığlaştırmamanız” daha isabetli olur kanaatindeyim (bu arada siz de Alman lisesi mezunuydunuz sanırım!Alman tarihini,edebiyatını,külürünü,dilini bilmenizin bu ülkeye ne faydası oldu?)

    Not:kesinlikle kişi eşleştirmesi yapmadım mevzu ettiğiniz konunun benzer yanları için özellikle sivri bulacağınız örnekler verdim.

  19. Yazan:çuvaldız Tarih: Haz 2, 2008 | Reply

    Snowqueen,

    Aşağıdaki yazının başlığı aynı bu şekilde;Fettulahın Yurt dışı okulları ile gurur duyanlara,

    yılda 4-5 Türkçe şarkı ezberlemelerini marifet sayanlara
    Hıristiyanlığa geçenlere, Arnavutluk’ta faaliyet gösteren batı elçilikleri ve Arnavut hükümeti eliyle politik destek de sağladılar. Elçilere danışmanlık yapan birçok Arnavut, yüksek mevkilerde iş bulabilmek için hemen din değiştirdiler. İslam’dan dönerek Hıristiyanlar için çalışmaya başlayan kişiler, Amerikan ve AB elçilerinin en çok güvendikleri danışmanlar haline geldiler.
    ….
    600 yıllık bir İslam tarihinden sonra Arnavutluk’ta Hıristiyanlaştırma politikası 2002 yılında zirveye ulaştı. Şu an devlet başkanı, içişleri bakanı, İstihbarat şefi, Tiran Valisi, memurların, Yargının, Üniversitenin, Tarih araştırmacılarının, sözde aydınların üst düzey temsilcileri ve ülkeyi yöneten kişiler hepsi Hıristiyanlaştırılmış vaziyette. Yönetimde olan yüzde 20 oranındaki Hıristiyan, geri kalan yüzde 80 Müslüman Arnavut’a karşı üstünlük sağlamış durumdalar ve bu üstünlük halen ayırımcılık olarak devam ediyor. Arnavutlar, bugün politik ve kültürel açıdan Hıristiyan istilası ile yüz yüzeler. Arnavutların milli bütünlükleri şu anlarda vahim bir tehlike altında.
    http://www.1923turk.org/papalik-misyonerlik-faaliyetleri-diyalog-ve-f-gulen-t63413p9.html

    Demişsin ki;

    Beni,F.Gülen hareketinin kimin safında durduğu ilgilendiriyor.

    Size göre ABD safında;orada yaşayıp Papa ile görüştüğüne göre başka bir kanıta gerek yok!

    O halde Türkçe öğretilmesi,din eğitimi faaliyetlerinde bulunulması tamamıyla ABD politikası.Bu durumda ABD nin dünyayı Türkleştirme,Müslümanlaştırma gibi bir politikası mı söz konusu?

    Fethullah Gülen’i ve cemaatini eleştiriyor, takdir etmiyoruz kardeşim
    zorla mı, Dünya Türk olsun yetmedi, Dünya Fethullahçı olsun!

    Türkiyede ise Fetullahcılar ahtopot gibi her yere sızıyorlar, irtica hortluyor , seriat rejimi gelecek deniyor,bu nedenle iktidar partisini kapatmak için iddianameler hazırlanıyor,hükümet tanınmış evrenselhukuk gerekçeleriyle itiraz ettiğinde ise AB ve ABD yanlısı olmakla “suçlanıyor” ki bu suçlayanlar arasında yukarıda link verdiğim sitedeki yazanlara uygun düşünenler yüzlerini yurt dışına döndüklerinde ise % 20 Hırıstiyanlaşmış bir grubun % 80 Müslüman Arnavut halkını idare etmesine tavır koyuyor.

    Hani demokrasinin dindarlık,Hırıstiyanlık,Müslümanlık gibi bir ön tanımı olamazdı,olmamalıydı!

    ABD destekli Gülen ile Türkiye İranlaşacak ama Gülen okulları etkisi(misyonerlik faaliyetleri)olan dünyanın geri kalanındaki tüm ülkeler Türkleşip Müslümanlaşarak ABD emperyalizmine hizmet edecek.
    Gülen eli ile iş bitirmeye,dünyayı Fettullahçılaştırmaya çalışan ABD yi yönetenler, Türk ve Müslüman olmuş da bizim mi haberimiz yok acaba!

    Şimdi Snowqueen,demek istediğinin ne olduğunu apaçık yazsan da ben de anlayıp beri gelsem.

  20. Yazan:fizikci Tarih: Haz 2, 2008 | Reply

    “Gönül işleri, sevgi işleri, hoşgörü işleri” bir anda bolca maddi kaynakla serpilip gelişemiyor maalesef. Bu harekete bu maddi kaynaklar nasıl sağlandı, bunu bilmek istiyorum.

    Anadolu insanını, kendi insanını tanımayanların bu değirmenin suyunun nereden geldiğini anlaMAmaları tuhaf değil.

    Ama en azından şunu anlayabilirler: Kimse Kenya’ya okul açıp Türkçe öğreterek devleti yıkmaya, şeriatı getirmeye falan çalışmıyor. Paniğe gerek yok. Hatta ümitvar olunuz: Kısa zamanda Türk okullarının Türkiye’ye ve vatandaşı olarak “size” ne kadar büyük faydasının olduğunu göreceksiniz.

    Not: Bu sene burs hedefimizi %60 arttırdılar. Burs bulma imkanına sahip arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. 🙂

  21. Yazan:snowqueen Tarih: Haz 2, 2008 | Reply

    Nuray Mert
    Radikal

    “Geçtiğimiz günlerde Londra’da, Fethullah Gülen düşüncesi, çevresi, hareketi üzerine bir konferans yapılmış. Haber ve izlenimleri başta Zaman (ve tabii Today’s Zaman) gazetesi olmak üzere, muhafazakâr yazarlardan okuyoruz. ‘Gülen’den bahsedilmeden İslam dünyası araştırılması yapılamaz’mış, ‘Huntington’ın çatışma gördüğü yerde Gülen barış imkânı arıyor’muş. ‘Gülen ve barış inşasına yaptığı küresel katkı’ ne kadar önemliymiş.

    Ne barışı, ne küresel katkısı? Hangi barış, ne katkısı? İslam coğrafyası işgal, savaş, savaş tehdidinden yıkılıyor. Söz konusu konferansın yapıldığı İngiltere’de temel hak ve özgürlükler Müslümanlar söz konusu olduğunda askıya alınmış vaziyette. Tüm bunlardan bahsetmeden kimle ne diyaloğu kurulacak? Bu olsa olsa başını kumdan çıkarmayan devekuşu barışı, devekuşu diyaloğu
    olur
    …”

    ABD önderliğindeki Batı ittifakı, Soğuk Savaş dönemi boyunca, Müslüman coğrafyada Sovyetler ve sol tehdide karşı İslami hareket ve çevreleri destekledi. Bu işbirliği Soğuk Savaş’ın son perdesinde, yani Sovyetler’in çözülüş sürecinde doruk noktasına çıktı. Bu noktada, Afganistan’daki Sovyet işgaline karşı radikal İslam, İran İslam Devrimi’ne karşı ılımlı İslam hareketini desteklemek gibi iki yönlü bir politika izlendi. Fethullah Gülen hareketi, ılımlı İslam kanadının bir unsuru olarak desteklendi. Yoksa, dünyanın dört bir yanında okul açmak, faaliyet göstermek, kendi halinde bir sivil hareketin tek başına başaracağı şey mi?

    Dünya çapında, Fethullah Gülen okulları ve girişimlerinin önü bu çerçevede açıldı. Bana inanmıyorsanız, gidin bu okulların olduğu herhangi bir ülkeye değil okul, bağımsız biçimde dil kursu açmaya çalışın bakalım, açabiliyor musunuz?

    Şimdi, belli ki, bu hareket benzer bir rol üstlenme hevesinde. Bu hareket içinde yer alan insanların birçoğunun iyi niyetle barıştan, diyalogdan yana olduğuna hiç kuşkum yok. Ancak genel tablo içinde ne rol oynadıklarlarını sorgulamalarını beklemek durumundayız. Yoksa, yeni Soğuk Savaş’ın bir uzantısı olmaya devam edecekler. Barış istiyorlarsa önce Irak işgaline karşı çıksınlar, diyalog istiyorlarsa, bir de Iraklı direnişçilerle konuşmayı veya onları dinlemeyi denesinler.…”

    Kısacası, bu işler, fazlasıyla karmaşık ve karanlık işlerdir. Dünya sahnesinde, kendi halinde bir cemaate kimse ‘diyaloğa açık’ diye hayran olup, ön vermez, ülkesinde başı sıkıştı diye memleketinde barındırmaz. Niyetiniz ne kadar iyi, halis olursa olsun, bu oyuna girdiyseniz, onun oyuncusu olmak ve tüm bunları duymak, tahammül etmek zorundasınız.

    —————-

    Saf derken “müslümanlaşma, hristiyanlaşma, zerdüştleşme” gibi safları kastetmiyorum elbette:)
    Sadece “Küresel ısınmanın suçlusu günahlarımızdır” derken bile Fethullah Gülenin safının nerede olduğu ortada.
    Hükümet gazetesi Zaman’ın Tuzla ve 1 Mayıs olalarında safının nerede olduğu ortada.
    “Yeni Dinci Sağ”ın safının neresi olduğu kadın meselesinden, ekolojiye, emeğe her bakımdan ortada.
    Daha açıklayıcı birşey var mı?

    (Alman lisesi mezunu mu?)

  22. Yazan:snowqueen Tarih: Haz 2, 2008 | Reply

    Anadolu insanını, kendi insanını tanımayanların bu değirmenin suyunun nereden geldiğini anlaMAmaları tuhaf değil.

    Kendi insanımı fayet iyi tanıyorum merak etmeyin.
    Etrafımda Gülen cemaatinden insan yok mu zannediyorsunuz?

  23. Yazan:BİLALRAHAT Tarih: Haz 2, 2008 | Reply

    sitenizde yazdıklarınızdan nasıl haberdar olabilirim… feedburner gibi bişey koyarsanız seviniriz..

  24. Yazan:MY Tarih: Haz 2, 2008 | Reply

    Yeni yorumcumuz Bilal Bey’in sitesinde guzel bir yazi okudum, buyurun bir alinti :

    Ben de yerinizde olsam zoruma giderdi.

    Sen kalk alavere dalavere, tehdit şantaj bir sürü fırıldakla medya devi ol.

    Sen kalk menfaatlerin için milleti; dindar-laik diye, türbanlı-etekli diye, bizim mahalle-sizin köy diye bölmeye çalış.

    Gelsin, Anadolu insanının sevgisini, samimiyetini ve gücünü arkasına almış bir kanal, sana plaka okutsun. Sonra çıksın bu kanalın bir başörtülü yöneticisi Çankaya’da Cumhurbaşkanının elinden başarı ödülü alsın.

    Hakikaten zora gidecek mesele.

    Ama farkında mısınız ?

    Siz de artık, milletin zoruna gitmeye başladınız.

    Tamami icin: http://bilalrahat.blogcu.com/17265591/

  25. Yazan:suzannur Tarih: Haz 2, 2008 | Reply

    Şu an programı izliyorum ve Yemenli bir çocuk Anadolu, Anadolu diye bir parça seslendiriyor. Ağzına sağlık o kadar da güzel söylüyor ki…
    Yüzümde tebessüm, içim ışıl ışıl. Bu seviyeye getiren herkese teşekkürü borç bilirim. Ellerine sağlık, yüreklerine sağlık.
    Daha da desteklemek lazım, daha çok.
    Şimdi de çekirgeyi oynuyorlar. Harika :))

  26. Yazan:DarbeliMatkap Tarih: Haz 2, 2008 | Reply

    Kendi insanımı fayet iyi tanıyorum merak etmeyin.
    Etrafımda Gülen cemaatinden insan yok mu zannediyorsunuz?

    Nasıl bir cevap bu? Ne yani, “tamam oldu o zaman” mı diyelim sana şimdi?

  27. Yazan:DarbeliMatkap2 Tarih: Haz 2, 2008 | Reply

    Nuray Mert gibi coğrafyasını, tarihini ve maneviyatını tanımayan insanlar buna işbilikçilik, yalan-dolan, fasa-iso, ineğin altında buzağı veya hadi en iyi ihtimalle mucize diyorlar, ama bu gönül erleri buna öyle bir şey diyor ki şakilerin yüzüne indiriyor tokadı: ikram-ı ilahi… Sorgular mısınız hala?

  28. Yazan:snowqueen Tarih: Haz 3, 2008 | Reply

    @Suat Demren

    Nuray Mert en azından ortadaki çarpık duruma işaret ediyor,
    Zaman gazetesi ve cemaatin çarpıklıklara karşı olduğunu rahatlıkla söyleyebilirmisiniz?
    Fethullah Gülen değil miydi, generallerden selam alan, hangi tohum hareketinden bahsediyoruz? Zaman Gazetesi değil mi 1 Mayıs dahil
    iktidarın karizmasını çizecek olayları çarpıtan ya da sansürleyen.

    Nuray Mert bu kirli oyuna işaret ediyor.
    Kimi zaman sadece işaret etmek bile bir şeydir.
    Irak’ta işgale kin kusuyorsanız, Fethullah Gülen’in Amerika’da yaşamasını “adaletli bir Müslüman” süzgeciyle nasıl açıklıyorsunuz?

  29. Yazan:çuvaldız Tarih: Haz 3, 2008 | Reply

    Snowqueen,
    Günah deyince aklına ne çeşit günahlar geldi de durulan saf konusunda nasıl bir hüküm verdin bilemiyorum ama dinen yasak edilmiş olanlar, günahtır.
    Küresel ısınma ile günah’ı ilişkilendiremediysen aşağıdaki alıntı yazıları okumanı tavsiye ederim.

    Klimatolojistler (İklim Bilimi konusunda çalışan bilim adamları) 1800’lerin sonlarından beri meydana gelen küresel ısınmayı analiz ettiler. Klimatolojistlerin çoğunluğu insanoğlu faaliyetlerinin ısınmanın çok büyük bir miktarından sorumlu olduğuna karar verdilar. İnsanoğlu faaliyetleri Yerküre’nin doğal sera etkisini arttırarak küresel ısınmaya katkıda bulunuyor.

    Küresel ısınmaya katkıda bulunan ana insan aktiviteleri: fosil yakıtların yakılması (kömür, petrol ve doğal gaz) ve ormanların yokedilmesidir. En çok yakıt tüketimi: otomobillerde, fabrikalarda, elektrik santrallerinde meydana gelmektedir. Fosil yakıtlarının yakılması ile karbondioksit gazı (kimyasal formülü CO2) açığa çıkmaktadır. CO2 ısının uzaya çıkışını yavaşlatan bir sera gazı’dır.

    * * *
    İnsanlar tarafından atmosfere salınan gazların sera etkisi yaratması sonucunda dünya yüzeyinde sıcaklığın artmasına küresel ısınma deniyor. Daha ayrıntılı açıklamak gerekirse dünyanın yüzeyi güneş ışınları tarafından ısıtılıyor.

    Dünya bu ışınları tekrar atmosfere yansıtıyor ama bazı ışınlar su buharı, karbondioksit ve metan gazının dünyanın üzerinde oluşturduğu doğal bir örtü tarafından tutuluyor. Bu da yeryüzünün yeterince sıcak kalmasını sağlıyor. Ama son dönemlerde fosil yakıtların yakılması, ormansızlaşma, hızlı nüfus artışı ve toplumlardaki tüketim eğiliminin artması gibi nedenlerle karbondioksit, metan ve diazot monoksit gazların atmosferdeki yığılması artış gösterdi. Bilimadamlarına göre işte bu artış küresel ısınmaya neden oluyor.
    http://www.kuresel-isinma.org/kuresel-isinma/kuresel-isinma-nedir-kuresel-isinmanin-sebepleri-nelerdir.html

    Aynı sitede,“küresel ısınmaya karşı birey olarak yapabileceklerimiz” başlığı altında enerji ve su tasarrufundan bahseden pek çok tavsiye var.Bu tavsiyelerin özetle anlamı “israf etmeyin” demek oluyor.

    “Ey nefsinde israf eden kullarım! Cenab-ı Hakk, bütün günahları af ve mağfiret eder olduğundan rahmetinden ümidi kesmeyiniz.”

    Daha sonrasında ‘bütün günahlar’ ile ‘israf’ arasında adeta bir bağ kurulmaktadır. Öyleyse, sanki bize zımni bir tarif verilmektedir: İsraf, günah dediğimiz her şey; günah da israf dediğimiz her şeydir. Yani, nefsinde israf eden kişi günah işliyor, günah işleyen kişi de nefsini israf ediyor demektir.

    ‘nefsini israf’ etmek demek, nefsini (yani duygularını, düşüncelerini, aklını, yeteneklerini, iç zamanını) nasıl ve nereye ‘sarf ettiğin’ ile irtibatlıdır.(Y.Ö.Özburun)

    Eh,artık küresel ısınmadaki insan faaliyetleri ile günah arasındaki irtibatı da sen kurarsın 🙂

    İnsanoğlunun,dünya hayatını tüm canlılar için zorlaştırıcı/yok edici faaliyetlerinin sebeplerini bazıları“ hata,umursamazlık,bencillik,hırs,vs.” olarak tanımlayabileceği gibi bazıları da insanoğlunun sahip olduklarını sorumsuzca “israf” etmesi anlamına gelen bu faaliyetleri “günah” olarak tanımlayabilir.Kimin neyi nasıl ifade edeceği konusunda bir itirazın olabileceğini düşünmüyorum!Gülen’in,islamiyetin dışına çıkıp Kur’anda yer almayan bir “günah” tanımı yapmış olduğunu mu düşünüyorsun?

    İsraf, günahtır.Bunu herkes bilir!

    Güzellik ne oradadır, ne burada; ne şu zamanda, ne bu zamanda; ne Roma’da, ne Atina’da. Güzellik, hayran olabilen bir ruh neredeyse oradadır. Başka yerde ararsanız, nafile!
    -Henry David Thoreau-

    Not:Gülen’le akrabalığım,cemaatiyle de bir ilişkim yok,hani aklına takılırsa diye.

  30. Yazan:snowqueen Tarih: Haz 3, 2008 | Reply

    @cuvaldız

    Koyoto Protokülü imzalamak veya nükleer santral inşa etmek gibi durumlarda Fethullah Gülen dünya tarihine geçmiş bir çevreci aktivisttir hatta:) Bu anlamda da Amerikanın korkulu rüyasıdır.
    O kadar ki “tabiatperest olmaya gerek yok” der, hatta “yağmur duasına öyle çıkılmaz böyle çıkılır”diye değme paganın eline su dökemez ritüelleri anlatır.

    İsrafın günah olduğunu neden İslami sermayenin Gülen cemaati ayağına anlatmıyorsun?

  31. Yazan:Şamil Tarih: Haz 5, 2008 | Reply

    …Fazlasıyla tez ve teori üretilse de; aslında çok basit bir formülü var, dost-düşman ayrımının…İçine cia sızan ya da cia ve türevleri tarafından manipüle edilen hiçbir oluşum, kurum, kuruluş; inandığımız hiçbir şeye pozitif bir katkıda bulunamaz, bilakis dejenere eder, unutturur, çürütür.
    …Materyalizmin etrafında dönen ya da öyle olması istenen günümüz dünya düzeninde, millet-i ibrahim buyruğunu benimsemiş bir müslüman Türk, yukarıdaki tanıma göre “dost” olan herkesle dosttur, bu son derece meşrudur; ancak şeffaf olmayan oluşumlar illa ki insanların kafasında -kamuoyu görüşlerinin de etkisiyle- soru işareti bırakmaktalar…
    …”Biz” im misyonumuz, ülkümüz nedir? Doğum ile ölüm arasındaki yolu, inanç ve kutsallarımız üzre çizmek…
    …Tarihinin ilk saniyesinden beri, gerçek Türk Milliyetçiliği; bugünün nato orijinli atheist-ulusalcılığından, basit avrupai faşizmden çok ama çok uzak kalmış, bilakis, Allah’a hizmet etmiştir…Provakatör gruplar tarafından her fırsat kollanmış ve aynı amaç için yürüyen oluşumlar hep birbirine düşürülmeye çalışılmıştır…Biz; artık bu provakasyonlara kanmıyoruz….
    …Dursun Önkuzular ölmeyecek…
    …Dünya dili olacaksa, ingilizce yerine varsın, Türkçe olsun…

  32. Yazan:mehtap karaca Tarih: Haz 5, 2008 | Reply

    @snowquenn,
    Keske FG cemaatinin propaganda organinda Istanbul’daki imar katliamlariyla ilgili de bi seyler yazildigini gorebilsek. Acaba su tip haberleri gormemizin nedeni TASYAPI nin RTE hukumetiyle yakin iliskisi olabilir mi???

    http://www.mimarist.org/mmektup/index.cfm?sayi=59&RecID=1511

    Mimarlar odasi aylardir tepki gosteriyor, dinci basinda tik yok! Pardon kendileri ya unutmusum fakir fukara mazlum muslumanlar,sizin bizim gibilerse musluman bile degiliz ‘burokratik elitiz’. Onlarin gozunde demokrasi=sandiktir, hukukmus mukukmus anayasa mahkemesi dinlemezler!

  33. Yazan:Aysun Altan Tarih: Haz 5, 2008 | Reply

    @SnowQueen, @mehtap karaca,

    Varsa yoksa F.Gülen. hanimefendiler siz baska laf bilmez misiniz?

    Depreme uygun olmayan onbinlerce binayi da F.Gülen mi dikti?

    17 Agustos 1999’a onca insanin ölmesine yol açan depremi ne çabuk unuttunuz. AKP 2002’de geldi iktidara.

    Simdi istanbul çirkin olacak diye yirtinan Mimarmar Odasi ve ihaleleri iptal eden Anayasa Mahkemesi 1999’a kadar iNSANLAR ÖLECEK diye neden kipirdamadi?

    Ben söyleyeyim, Mimarlar Osasi ve Anayasa mahkemesi siyai birer örgüttür. Ne milarlikla, ne istanbulun güzelligi, ne hukuk ne de insanlikla alakasi yok bunlarin.

    Eger CHP iktidarda olsaydi bu itirazlarin hiç biri yapilmayacakti.

    Halk da bunun farkinda. O çoban, o okumamis, göbegini kasiyan, o bidon kafa halk hiç de aptal degil aslinda.

    Basbakan asmis bu çetenin uzantilarinin kimler oldugunu her kes görüyor.

    Uyanma sirasi sizde artik. Gerinin, sicak yataginizdan disari çikin. Pijamalrinizi cikarip giyinin. Dünya degisti. Türkiye de degisecek. Sizin sayenizde olmazsa size ragmen.

    GÜNAYDIN :)))

  34. Yazan:çuvaldız Tarih: Haz 5, 2008 | Reply

    Snowqueen,

    İsrafın günah olduğunu neden İslami sermayenin Gülen cemaati ayağına anlatmıyorsun?

    Anlamadım?Demek istediğin; Gülen cemaatinin “insani faaliyetlerinin “ küresel ısınmayı arttırdığı mı? 🙂

    Yoksa,olaya çok daha derinden bakıp, petrol kuyularına sahip olan “İslami sermaye”yi mi işaret ediyorsun? .-)

    Dur bakalım,bu İslami olan sermayeyi ABD üzerinden Gülen cemaatine nasıl bağlayabiliriz;
    Nuray Mert ve onun “oyun teorisinden” esinlenmeye çalışayım; “oyun” belki de Bush Suudi kral/dolar hatırına kılıç dansı yaparken,kulağına “Gülen’e ılımlı İslam projesi adı altında omuz çık” diye fısıldanmış da olabilir :-)“siz islam’ın önünü açın,biz de sizin sıkışmış ekonominiz için doların” !Bence iyi bir pazarlık :-)Pazarlık da sünnettir ayrıca !(tarihler birbirine bağlamak için kısa kalıyor ama olsun oyunun adı “deli taşı”:-))

    Bu kadar şaka yeter konumuz olmayan ama önümüze çıkardığın Gülen cemaati ve israfa dönersek;Bu konuda senin kadar bilgi sahibi değilim,anladığım kadarı ile İslami sermaye Gülen cemaatine yaptığı yardımları “israf” olarak nitelendirmiyor, “neden” sorusuna yine en iyi onlar cevap verir elbette.

    Bu cemaate maddi destek vermeden gönüllü katkı sağlayanlar ise kendilerine ait olan hayatı nasıl yaşayacaklarına,kime yada neye öncelikli “hizmet” edeceklerine kendileri karar verebilirler değil mi?Her konuda özgürlükçüyken bu konuda pranga istemen niye?

    Senin gibi dile getirilmemiş niyetleri okumaya kalkışıp,ispatlanamamış efsanelerle “israf” konusunda kalem oynatmaya kalkarsam söz konusu edilmesi gereken pekçok israf( üstelik de küresel ısınmaya katkı sağlayan) örneği bulabilirim;

    1-Kömür ve altın yardım paraları ile toplanan oy, parti kapatma iddianamesi ile boşa gitmiş/israf edilmiştir.Yakılan onca torba kömürden çıkan co2 nin ısınmaya katkısından söz etmiyorum bile.Ha,bir de altınlar var;kimbilir kaç orman arazisi o altınlar için talan edilmişti.
    2-Seçim yapıldı onca bütçe ayrıldı,insanlar aralarını kullandı,tatile gidenler yüzünden otobüs şirketleri ek seferler koydu onca petrol türevi benzin tüketildi.Devlet bütçesinden, çıkmayan petrol türevi mürekkepler için onca para harcandı,seçmen kağıtları ve oy pusulaları için onca ağaç katledilip enerji tüketen fabrikalarda kağıt haline getirildi amma velakin hepsi boşunaydı.
    Madem “halka güvenilmez”di, seçim masaraflarını amoerte edecek süre (5 sene yeterli)kadar bile beklenemezdi ve bu iktidar belirlemesi büyük ağabeylerin hazırladığı 100 (adet) sayfa ve bilmem kaç klasör dolusu kağıt ile gayet ucuza mal edilebilirdi ise o zaman seçim denen demokrasinin ilk perdesi olan “seçim” oyununu sahnelemek için bunca zahmet ve masrafa katlanıp,zaman ve enerji niye tükettik?

    İsraf ve el insaf!

    Gülen cemaati kapatılacağını bilse elbette AKP yi destekleyerek küresel ısınmaya sebep olmak istemezdi. Sanırım!

    Keşke CHP yi destekleseymiş ,1’e 10 veriyor,kendi hata bakırlarını marifet altınına bulayıp piyasaya sürmekte oldukça başarılılar.

  35. Yazan:snowqueen Tarih: Haz 5, 2008 | Reply

    Halk da bunun farkinda. O çoban, o okumamis, göbegini kasiyan, o bidon kafa halk hiç de aptal degil aslinda.

    Basbakan asmis bu çetenin uzantilarinin kimler oldugunu her kes görüyor.

    Uyanma sirasi sizde artik. Gerinin, sicak yataginizdan disari çikin. Pijamalrinizi cikarip giyinin. Dünya degisti. Türkiye de degisecek. Sizin sayenizde olmazsa size ragmen.

    GÜNAYDIN :)))

    Bence sen bir yataktan çık önce.
    Dünya ve Türkiye sandığın kadar günlük güneşlik değil.
    Hükümet asker el ele vermiş sen başkalarını uykuda olmakla suçlarken, F.Gülen’e asker selamları verilmiş. Irak’lara operasyonlar düzenlenmiş gene el ele.

    Bu “elitlerin ezdiği”, “mazlum müslüman” kampanyası kabak tadı verdi.

    @Mehtap Karaca

    Niye öyle diyorsun, TAŞYAPI dediğin göbeğini kaşıyan fakir fukara insanlardan oluşan bir şirket. Haşa ne demek İslami holding, sermaye falan, zaten müslümanlar bu ülkede dinlerini de yaşayamıyorlar…

  36. Yazan:snowqueen Tarih: Haz 5, 2008 | Reply

    @cuvaldiz

    Ben CHP’nin avukatı değilim. Hiç bir partiyle onu “kraldan çok kralcı olup” savunacak, hatalarına rağmen ısrar edecek bağım yok.

    Ama belli ki Gülen cemaati ve cemaatin yayın organlarının hükümetle göbek bağı var. Mazlum müslüman söylemi üzerinden propagandalarını kurguluyorlar.

    Fethullah Gülen’in kendisi küresel ısınma ile yazı kaleme aldı.
    Nükleer santralleri “bir rüya gerçek oldu” haberiyle veren gazetede.
    Savunma çabasına girmenin pek bir anlamı yok bence.
    “israf” dan bahsetmek için Gülen cemaatinin islami sermayenin neresinde durduğuna bakmak lazım, tüketim toplumunun ha keza.
    Mesela, nükleer santral denen olgunun, hangi tüketim alışkanlıklarını
    ayakta tutmak için gerekli olduğunun “israf”la bağlantısını bilecek kadar zeki olduğunu düşünüyorum oysa ki.

  37. Yazan:mehtap karaca Tarih: Haz 5, 2008 | Reply

    @Snowqueen,
    Mimarim. Benim 10 sene kadar once tanidigim Emrullah beyin tasyapisi bayan eli sikilmayan-benimkini sikmamisti-, burolarina takunyayla girilen bir yerdi. O zamandan RTE’nin kankasidir.
    Eee Tasyapinin en gozde yerleri binbir alavere dalavereyle almasi, nerede ev yapsa birden cevreyolundan oraya jet hiziyla cikis acilmasi tesaduf mu saniyorsunuz! Sizi bilmem ama sahsen bir musluman olarak bu vicik vicik iliskiler, acik acik soylenmeyen turban takmazsan musluman degilsincilik-Gerci Fethullah onu da son bir yazisinda acik acik soylemisti.
    -, bu Arap isi tuccar muslumanligi migdemi bulandiriyor.

  38. Yazan:çuvaldız Tarih: Haz 6, 2008 | Reply

    Snowqueen,

    Mesela, nükleer santral denen olgunun, hangi tüketim alışkanlıklarını
    ayakta tutmak için gerekli olduğunun “israf”la bağlantısını bilecek kadar zeki olduğunu düşünüyorum oysa ki.

    Tebrik ediyorum,kesinlikle haklısın.Türkçe öğrenip Müslüman okullarında eğitim gören çocukların birer Nükleer santral taraftarı olarak da yetiştirilebileceklerini hiç düşünemedim. Nede olsa Gülen okullarında eğitim alıyorlardı değil mi?

  39. Yazan:çuvaldız Tarih: Haz 6, 2008 | Reply

    @Mehtap Karaca,

    Mimarim. Benim 10 sene kadar once tanidigim Emrullah beyin tasyapisi bayan eli sikilmayan-benimkini sikmamisti-, burolarina takunyayla girilen bir yerdi. O zamandan RTE’nin kankasidir.

    “acik acik soylenmeyen turban takmazsan musluman degilsincilik” bir başkasının sizin Müslümalığınızı teşhis etmesiyle yada elinizi siz istediğiniz halde “tutmamasıyla” neden bu kadar ilgileniyorsunuz?
    Ya siz,“takunyalı “ diyerek karşınızdakinin elini “vıcık,vıcık bir Arap ilişkisine girmek istemediğiniz için sıkmak istemeseydiniz ???

    Nedir bu;Kadınları “türbanlı” erkekleri “takunyalı” !
    Fazlası ile el sıkmaya meraklı,kıllı göğsünü göstermek için gömlek düğmelerini neredeyse göbek deliğine kadar açık bırakanların kimin kankası olduğunu düşünüyorsunuz?

    Açık olarak söylenmeyen bu cümle size,başörtüsü kullananlara anayasa mahkemesi tarafından çok açık söylenen şu cümle gibi mi geliyor;”Sen kesin rejim değişikliği isteyecek kadar Müslüman’sın”

    Ben de bu sebeple üniversitelerde eğitim alma hakkından mahrum edilen kızların “miğdelerinde”(doğru yazılışı “mide”dir ve Arapça’dır.bknz.TDK) nasıl ülser oluşmadığını merak ediyorum.

  40. Yazan:snowqueen Tarih: Haz 6, 2008 | Reply

    Tebrik ediyorum,kesinlikle haklısın.Türkçe öğrenip Müslüman okullarında eğitim gören çocukların birer Nükleer santral taraftarı olarak da yetiştirilebileceklerini hiç düşünemedim.

    Zaman Gazetesi okuyucusu olmak bile yeterli:)

  41. Yazan:snowqueen Tarih: Haz 6, 2008 | Reply

    Mimarim. Benim 10 sene kadar once tanidigim Emrullah beyin tasyapisi bayan eli sikilmayan-benimkini sikmamisti-,

    Elif Şafak’ın bu “kadın eli sıkmayan erkekler”le ilgili çok güzel bir yazısı vardı. Tavsiye ederim.

    bu Arap isi tuccar muslumanligi migdemi bulandiriyor

    Bu tarz, en müstesna örneklerini Kabe karşısına 5 yıldızlı oteller dikmek ve bu uğurda Ecyad kalesi gibi Osmanlı kalelerini yıkarak gösteren bir kafa yapısı. Çevreden kastı, plastik palmiye ve yapay fıskiye yapmak, kadın hareketinden kastı “okumuş ama evinde kocasının himayesinde yaşayan” anneler yetiştirme olan.

  42. Yazan:çuvaldız Tarih: Haz 6, 2008 | Reply

    Snowqueen,

    Ben CHP’nin avukatı değilim. Hiç bir partiyle onu “kraldan çok kralcı olup” savunacak, hatalarına rağmen ısrar edecek bağım yok.

    Bu yazdıklarını okuyunca,başka bir başlıkta bahsettiğin bağı oldukça kuvvetli olan,“biz solcular”diyen bir yorumcunun(nessrin) yazdıkları geldi hatırıma;

    “şunu belirtmek isterim partizanlık yaptığım doğrudur ancak bunu boşu boşuna yapmıyorum bir düşünce sahibiyim ve düşüncemin tamamının toplandığı merkez CHPdir. aslında parti tutmak değil tutmamak acayip olur. ve şunu da söylerim ki bütün yanlışlarına ve yolsuzluklarına rağmen hala akpyi tutmak ve savunmak ayıp değildir kamer bey!!!! yeter ki belli etmeyin

    :-)“demiş ama öncesinde yazdıklarıyla da kendisi “düşüncelerinin toplandığı merkezi” oldukça ayan beyan belli edivermiş.;

    1-hmmm herşey çok komik ama komik olan önder sav değil akp yanlısı zavallılar… neyse bu kadar katı olmama gerek yok doğrusu bu insanların cahilliği sadece kendi yandaşlarının gazete(!)ve tv(!)lerinden haber alması.
    2-ÖNDER SAV çıkıpta hac hakkındaki yorumundan dolayı özür dilerse chp yi ağzıma almayacağım bir daha çünkü özürlük bi olay yok o düşünceye aynen katılıyorum hacca gitmek araplara para kaptırmaktır müzlüman olmak için illaki hacca gitmeye gerek yoktur(fetva öyle değil böyle olur) 🙂
    3-bizi dinliyorlar dediğimizde itibar kaybedeceğiz puhahhahaaha komik bu akp hakikaten aptal ve cahil ve yobaz
    4-alay konusu önder savmış bizim alay konumuz tamamen akp ve zavallılar
    işte iyi okuyun tabi akpliler 5-10 defa okusun anlamak için!!!!!!!!
    5-bizi günde 15 rekat namaz kılacak bilmem kaç defa hacca gitmiş 365 gün oruç tutan dakika başı şehadet getiren ya da millete sadaka dağıtacak başbakan lazım değil bize dinsiz de olsa çalışacak aklı başında adam lazım tamam mı???

    Yeter ki dinsiz olsun,eleştirmek için “din” yeterli tek mazeret.

    Snowqueen,sizin de yazdıklarınızın özü itibariyle bundan farkı yok sadece seçtiğiniz kelimeler farklı!Konu ne olursa olsun gelip dine,ordan Gülen’e ordan da AKP ye bağlamadan edemiyorsunuz.Sonra bir de kalkıp Mazlum müslüman söylemi üzerinden propagandalarını kurguluyorlar. diye yazabiliyorsunuz.

    Tüm bu satırları yazabilen kraldan çok kralcı biri sizce hangi okulda eğitim görmüş ve hangi gazeteyi okuyor olabilir?

  43. Yazan:İsimsiz Tarih: Haz 6, 2008 | Reply

    Sizler kadar kültürlü olduğumu soyleyemeceğim.ama herkesin yazdıklarından buyuk keyif aldım.Bi tartışma bu kadar mı kaliteli olur.Hangi safta olursanız olun bu ülkenin sizin gibi insanlara ihtiyacı var.
    Ama kesin bir dusuncem daha var oda bu ülkenin FG ye ve cemaatine ihtiyaci yok.Onların oğretilerine de ihtiyacimız yok.Din tek bir kaynaktan öğrenilir oda Kutsal Kitap’tan.Kutsal Kitabı okumamı engelleyen herşey benim can düşmanımdır.FG mensupları yaptıkları ev toplantılarında demiyorlarmı çoğu kez arapça bilmediğimiz için anlayamiyoruz.araplar bile anlayamiyorlar onun için yoruma ihtiyacımız var.birilerinin üstadlarin bize öğreteceklerine ihtiyacımız var.
    Hayır kardeşim hiç kimseye ihtiyacımız yok bizim.Kutsal Sözlerin beni etkilemesi benim onlari anlayabilmem için ruhban sınıfına ihtiyacım yok.FG ye ve oluşumuna da ihtiyacım yok.
    Dünyanın Siyasi çekişmesinde benim FG yi filan aşıp Türk olmaya ihtiyacım var.Soydaşlarimin bu dünya üzerinde baskı şiddet gormeden alnı ak dolaşmaları için ülküler edinmeye ihtiyacım var.Hiristiyan Blokunun dünya müslümanlarına karşı yürüttükleri asimilasyon çalışmalarına karşı tüm müslümanlarla birlik olmaya ihtiyacım var.
    Ancak dikkat edelim.
    Dünya Milliyetçilikle Din i ole bir kariştirip doğu blokunun üstüne gidiyorki işte biz de tabiri caizse apışıp kalıyoruz.ABD sosyalist blokuna karşı orda FG ve okullarını desteklerken kaynaklar aktarırken Türkçümüydü?
    zannetmiyorum.Herkes herşeyi ülküsüne ulaşmak için kullanıyor.
    Burda Bizim şu soruyu sormamız gerekmekte :
    Türkün Ülküsü Nedir ?
    cevabı ben bilmiyorum bilen varsa söylesin.
    şunuda anlatmadan geçemeyeceğim :
    Bir cumhuriyet bayrami balosunda bir genç doktor Ata ya sorar : Bize herşeyi verdin.Devrimleri yaptin.Senden sonra biz ne yapacağiz.Bize hala hedef gostermedin.
    Atatürk sus işareti yapar.bir süre sonra genç doktorla bir odaya geçer.koltuğa oturur ve arkasındaki dünya haritasını gösterir. Derki orda Türklerin ve müslümanların üstünde bir Ağırlık var görebiliyormusun?
    Doktor anlamıştır eski sovyetleri Evet der.
    İşte o bir gün dağılacaktır ve orda yaşayan bir çok soydaşımız vardır.Gerisini ben söyleyemem.ülkünüzü ordan siz çıkarın der.

    olay birebir boyle olmasada buna yakındır okuyan bilen varsa orjinalini koyar.

    Herkese Teşekkür ederim

  44. Yazan:turan çevik Tarih: Haz 6, 2008 | Reply

    yemin ediyorum midem bulanacak yaaaa..

    milyonlarca metrekare türk bayrağı yaptıralım dünyanın üstüne de gerelim. ohhh.
    sabah akşam da ne mutlu türküm diyene! diye bağıralım (ki bu sözü severim aslında)
    cumhuriyet devriminin en büyük yanlışı insan ufkunu dinamitlemesi oldu.
    adam karşı olduğu kişi ve kurumların kullandığı metotları kendi işi için de kullanabilyor.
    basit işlerle avunuyoruz.
    bizi mutlu etmek çok kolay.
    bir aferine dokuz takla atarız hepimiz..
    kabuk muhteşem öz boş….

  45. Yazan:turan çevik Tarih: Haz 6, 2008 | Reply

    bi de şu var ki söylemeden geçemeyeceğim:
    kıt akıllılar f.gülen aleyhinde konuşuyorlar.başka kıt akıllılarda, “yanılıyorsun muhterem” diye olayı izaha çalışıyor..
    müslüman ikliminin küfürle diyaloğuna bakar mısınız?
    karşılıklı kahve sohbetini geçmeyen seviye…..
    (buradaki diyalogdan kastım karşılıklı konuşmadır.yani ilk anlamındaki diyalog. meşhur diyalog değil yani)

  46. Yazan:selimcan Tarih: Haz 6, 2008 | Reply

    Yorumlarınızın karşılıklı iyi-kötü, güzel çirkin ekseninde sürmesi insanı bayıltıyor. İyi dediğinizin hiç mi kötü tarafı yok, yada kötü dediğinizin hiç mi iyi tarafı yoktur kardeşim.
    Basit ve seviyesiz bir kısır döngüye girmişsiniz bunaldıkça batıyorsunuz. Ben derin düşünce platformunda böyle sığ çamur atmalara rastlayacağımı düşünmüyordum. Dünya siyah-beyaz görüntüden ve soğuk savaş paranoyasından çıkalı yıllar oldu. Evrensel olan her düşüncenin, güçülü her yaşam felsefenin, kendisine güveni olan her yaşam tarzının varlığına katlanmalısınız. Kabul etmeyebilirsiniz ama rencide etmek zorunda değilsiniz.

  47. Yazan:snowqueen Tarih: Haz 7, 2008 | Reply

    Konunun AKP hükümeti veya Fethullah Gülen’e bağlanmasından daha doğal ne olabilir? Patagonya hükümetine bağlanmasını mı umuyorduk?

    Sürekli “aman kutsalımıza dokunmayın” söylemi.
    Kurumsallaşmış dinler ve dogmalara karşı çıkmaktan da doğalını göremiyorum.
    Hele bir de dışarıda hayali kolonyalistler, haçlılar varmış gibi
    “müslümanlar bu ülkede eziliyor”propagandası.
    İslami holding patronu karısı ve kapıcı karısı “müslümanız diye bizi eziyorlar kardeş”te buluşsun yeter ki.
    Otellere konup yakılıyor müslümanlar, sadece ve sadece müslüman oldukları için tabi ya. Bir müslümanlar eziliyor,
    Ama en çok müslüman: Gülen cemaati.
    İslamda ruhban sınıfı yoktu öyle değil mi?

    “Kenan Evren cennetlik” diye başka biri söyleseydi(mesela Sezer) tavrınız ne olurdu kimbilir, “bir katille bir ateist eşdeğerdir” diyen birinin “hoşgörü, diyalog. şu bu” açılımları bana gerçeklikten uzak geliyor.
    Altına sayfalarca açıklama yazmaya gerek yok, bugün bir çocuk bile anlar kendi sistemine zararlı herşeyi cadı avlarıyla yok eden, Rosenbergleri asan Amerika’nın, Fethullah Gülen’e kapılarını konukseverlikle açtığını.

  48. Yazan:Ç-Z Tarih: Haz 7, 2008 | Reply

    Snowqueen,
    Patagonya hükümetine bağlanmasını mı umuyorduk?
    Bak burada çok çok ama çok haklısın.Sahip olduğumuz bir takım ortak niteliklerle “Patagonyalı” olmadığımızı biliyoruz.Bu niteliklerden biri de çoğunluğun inandığı din yani İslam yani Müslüman olmak.
    İster Baykal,ister,Erdoğan,ister Sezer,ister Gül,ister Yalçınkaya,ister Kılıç vs vs bildiğim kadarı ile hepsi kendini Müslüman olarak görüyor ama hiçbirinin ve elbette senin de birinin diğerinden daha çok yada daha az Müslüman olduğunu “iddia” etme yada sırf bu sebeple suç isnat etme hakkı yok .
    Ama en çok müslüman: Gülen cemaati.Bunu diyen sensin.Bir Müslüman diğerine sen benden daha çok Müslümansın demez!

    Bu iddiadan yola çıkarak daha da ileri gidip “benden daha Müslüman olan diye tanımladığı birinin her attığı adımı engellemek için sahip olduğu /hatta sahip olmadığı gücü sadece kendi hayal dünyasında yarattığı korkular nedeniyle engellemeye hakkı yoktur.Bu engellemelerle/hak gaspları ile “mazlum” durumuna düşürdüğü kişi hak talebinde bulunduğunda sanki sahip olduğundan daha fazla hak yada ayrıcalık talep ediyormuş gibi yaygara yapanların zihniyetlerinin özet cümlesidir bu; Mazlum müslüman söylemi üzerinden propagandalarını kurguluyorlar.

    İslamda ruhban sınıfı yoktu öyle değil mi?Benim bildiğim kadarı ile yok,senin baktığın yerden öyle mi görünüyor?Bunu saygı ile karıştırıyor olabilir misin?Sen,eşlerin birbirine /evliliğe sadakatlerini de koşulsuz,kişiliksiz bir itaat olarak algılıyorsun da!

    Sürekli “aman kutsalımıza dokunmayın” söylemi.Bu ne demek;”Senin kutsalın benim kutsalım değil,dokunurum zira dokunma hakkım var”NEDEN var?NERDEN alıyorsun bu yetki/hakkı?Karşındaki insanın kutsal saydıkları senin “hak mahrumiyetine” uğramana sebep oluyor mu?

    Kurumsallaşmış dinler ve dogmalara karşı çıkmaktan da doğalını göremiyorum.
    Devlet’in diyanet aracılığı kurumsallaştırdığı,kıvamı belli bir din anlayışına elbette karşı çıkılmalı.:-) Bu din-devlet bağını AKP çözmeye çalışsaydı iddianame bile hazırlamaya gerek kalmazdı herhalde!Söylenip,yazılabilecekleri hayal etmek zor değil;Konunun AKP hükümeti veya Fethullah Gülen’e bağlanmasından daha doğal ne olabilir?

    Hele bir de dışarıda hayali kolonyalistler, haçlılar varmış gibi
    “müslümanlar bu ülkede eziliyor”propagandası.

    O.Öymen’in dışarıya, bir gazeteci aracılığı ile başörtüsü için “Nazi sembolü benzetmesi” ile propaganda yapması belki sana bir şey ifade eder.Bu zihniyet nedeniyle değil mi ki kızlar üniversite eğitimi alamıyor,öğretmen,doktor yada hakim olamıyor?

    İşin ucunda birileri yanmamış ve hala hayattsaysa “eziliyor” diye konuşmaya gerek yoktur mu diyorsun,ancak ölüm mevzu bahisse konu üzerinde konuşulabilir öyle mi?Yazık!

    Tüm bunlardan sonra bugün bir çocuk bile anlar kendi sistemine zararlı herşeyi cadı avlarıyla yok eden bir zihniyetin var olduğunu,kimleri ve neyi cadı ilan ettiğini!

  49. Yazan:GERÇEK Tarih: Haz 23, 2008 | Reply

    KİM NE DERSE DESİN ASIL OLAN BİR ŞEY ,, DÜNYANIN DÖRT BİR TARAFINDA BU ÜLKENİN BAYRAĞI DALGALANIYOR VE MARŞIMIZ SÖYLENİYOR, TÜRKÇE SEVDALISI ÇOCUKLAR YETİŞİYOR, HALA NE FAYDASI VAR DİYENLERE ŞUNU SÖYLÜYORUM ,SENİN YADA KİMİN NE KADAR FAYDASI VAR,ÖNCE BUNU SORUN.

    TÜRKÇE OLİMPİYATLARI YAPILAN EN KAPSAMLI VE ANLAMLI ORGANİZASYONDUR
    DAHA İYİSİ OLURSA ONADA SAYGI DUYARIZ

    DAHA İYİSİ YAPILANA KADAR YAPILAN BU BÜYÜK İŞE VE EMEĞİ GEÇENLERE SAYGI DUYALIM

  50. Yazan:İnsan Tarih: Ağu 15, 2008 | Reply

    Bence F.Güleni eleştirenlerin bir kısmı bilgisizlikten ya da yanlış bilgilenmekten, bir kısmı kendisi yapamadığı ya da yapamayacağı için çekemediğinden, bir kısmı Türk ve İslam düşmanı belki de insanlık düşmanı olduğundan, bir kısmı menfaat uğruna herşeyini satacak kadar adileşen nankör, aşağılık ve hain, bir kısmıda aklı, fikri dolaşısıyla anlayışı körleşmiş aşırı ırkçı kimselerden oluşuyor. Bana sorsalar en tehlikelisi hangisi diye ben sonuncusu derdim. Çünkü sizin parçanız ama sizden kopuk, en yakınınız ama sizden çok uzak, aynı dili konuşuyorsunuz ama sizi anlamaktan aciz.
    Bilmeden yanlış yapanlara Allah doğruları göstersin ve düzeltsin, kasten yapanlarında Allah belasını versin ve onların tuzak ve fitnelerinden Türk Milletini ve Dünyanın diğer mağdur milletlerini ve insanlarını korusun.

  51. Yazan:madmax Tarih: May 23, 2009 | Reply

    BU YORUM HERKESE……….BAKIN DOSTLAR TALİHSİZLİĞİMİZE BAKIN Kİ BU HALLERE DÜŞTÜK..ŞU ANDA ESKİDE OLDUĞU GİBİ KILICIMIZIN GÜCÜ İLE HİÇBİRŞEY YAPAMAYIZ..DEMEKKİ BAŞKA ŞEYLER DENEMEK GEREK …ZALİMLER DE HERŞEY VAR.AMA ONLARDA OLMAYAN VE GÜNÜ GELDİĞİNDE BİZİ 2. OSMANLI YAPACAK BİRŞEY HALA BİZDE….VİCDAN -HAKKANİYET…BAKIN YAPILAN BU İŞLER ONA BUNA PEŞKEŞ ÇEKMEK İÇİN DEĞİL YENİDEN ESKİ GÜCÜ KAZANMAK İÇİNDİR..HALİMİZ NE ACIDIR KİYAPILAN İYİ İŞLERİ TAKDİR EDECEĞİMİZE ÖNÜNE TAŞ KOYUYORUZ..BAKIN HALİNİZE SADECE KONUŞUYORUZ HERŞEYE YORUM YAPIYRUZ HERŞEYİ ELEŞTİRİYORUZ.GELİN ŞURADA DİN ADINA BİRŞEYLER YAPALIM DEDĞİM,ZDE KİMSE KALMIYOR MEYDANDA …ELİNİZİ VİCDANINIZA KOYUN İNSAF EYLEYİN VE YORUMLARINIZI ONA GÖRE YAPIN…BİZ BİZDEN BİRKAÇ ADIM ÖNDE GİDEN ALİMLERİ ANLAYAMAYIZ…ONLAR ISMARLMA İNSANLARDIR..MEYVELERİNİ SONRA GÖRECEĞİZ İNSALLAH

  52. Yazan:drn_dusunce Tarih: May 24, 2009 | Reply

    DAHA NİCE OLİMPİYATLARA…

    “Herkes Eurovision’u konuşuyor; ama bizim bir de Türkçe Olimpiyatlarımız var. Kusura bakmayın, bunu söylemem gerek. Türkçe Olimpiyatları’nda 100 ülkeden 600 sanatçı katılıyor. Hepsi çıkıp Türkçe okuyor. Eurovision’a on çeken bir olimpiyatımız var bizim. Devletimiz, hükümetimiz çok sağ olsun. Hangi hükümet yaptıysa, kimler vesile olduysa çok sağ olsun. Gurur duydum. 100 tane ülke Türkçe okuyor. Elin Afrikalısı Türkçe okudu. Elin Rus’u Türkçe okudu. Bu yeter.” *

    SERDAR ORTAÇ*

    Dünyada şuan itibariyle 115 ülkede açılan Türk okulları ve onun arkasındaki düşünce ve kitlesel destek bize, bu yeni dünyada “YENİ MUHACİRLER” adına çok şey söyleneceğini gösteriyor. İnsanlık için inşa edilmiş Türk tarzı bir eğitim modeli, hangi sisteme, hangi coğrafyaya giderse gitsin aynı ilgiyle ,aynı teveccühle, aynı sevgiyle karşılanmış,aynı muvaffakiyeti yakalamış, aynı heyecanı oluşturmuştur. Toprağa İlk tohumunun 90’lı yıllarda atıldığı ve Azerbaycan’da açıldığı bu sevgi adacıkları şimdi sayısını ve adını aklımızda tutamayacağımız sayıya dönüşmüştür. Bu okullar dünyaya bir açılımdır. Günümüzde, koskocaman bir Türk dünyası olarak bütün bu fonksiyonları eda edebilmek için, yarım yamalak bir Farsça, bir Arapça veya İngilizce ile bir şeyler yapma ve hedefe ulaşılamayacağı idolüyle yola çıkılan bu hareket herkes tarafından sevgi ve takdir toplamaktadır. Her ne kadar son zamanlarda Ulusalcı-Ergenekoncu medya organlarının Gülen hareketi mensuplarına yönelik kullandıkları dilin kendilerini bile memnun etmediğini cümle âlem bilmektedir ki bu durum Allah’tan temiz insanlara zarar vermemektedir.
    Aslında insanın yaratılış amacının “taallüm (ilim öğrenme) ile tekemmül(kemale erme, olgunlaşma)” olduğunu izah eden Bediüzzaman’ın fikirlerinden beslenen bu hareket “HELAL OLSUN” dedirtiyor. İşte bu felsefenin constructivisti(yeni yapılandırıcısı) Fethullah Gülen :”Siz, buhranlar içerisinde bunalmış insanlığın imdadına koşacaksınız. Dünyadaki herkesin, mayası sevgiyle yoğrulmuş duygu ve düşüncelerinizi teneffüs etmeye ihtiyacı var. Bunun için gurbet sayılan diyarlara gidecek, yalnızlık ve sıkıntılara katlanacak, bulunduğunuz yerlerde ektiğiniz tohumlarım semere vermesi için gözyaşı dökeceksiniz. Ülkenizde de anneniz ve babanız size olan hasretinden ağlayacak. Her iki tarafta dökülen o mukaddes damlalar, Ceyhun hâline gelecek. Bu iki rahmet nehrinin uçları birbiriyle buluştuğu zaman insanlık kurtulacak.”(1) diyerek dünyanın dört bir yanına gitmeleri için öğretmenleri teşvik edecekti. Binaenaleyh bu okullarda Türkçe okutulmasını can siparane tavsiye edecekti. İşte bu yüzden constructivist: “ Benim eskiden beri Türkçe’ye karşı ayrı bir sevgim, hatta özlemim vardır. Meselâ bana Arapça -ki Kur’ân dilidir- ile Türkçe arasında, her iki dilde de aynı ölçüde yazı yazma kabiliyeti verilseydi, ben Türkçeyi seçer ve Sultanu’ş-şuara Bâki’nin şâirâne ifadesini, Şeyh Galib’in mânâdaki derinliğini, Mehmet Akif’in samimiyetini satırlarım arasında cem etmek isterdim, ama heyhât!…” dediği olmuştur. Bu ekolün günden güne artan hayranları ortaya çıktı. Öyle ki yılların bilgini Prof. Dr. Kemal Karpat(Wisconsin University ) : “Geçen hafta Romanya’daydım. Bu hafta Gürcistan’dayım. Fakat hala Türkiye’deyim. Yurt dışına çıkıp yurt içinde kalmak bu okullar ve siz öğretmenler sayesinde olmuştur. Benden fikir istiyorsunuz bir şeyler öğretmemi bekliyorsunuz. Asıl fikir veren ve bana yeni şeyler öğreten sizsiniz. Evet, bu okulları kuran ve işleten sizlerden hepimiz çok şeyler öğrenebiliriz.” diyor.
    Her defasında bu hareketin mayasında;“Muhabbet, uhuvvet (kardeşlik) ve sevmek islâmiyetin mizacıdır, rabıtasıdır”(2) fikrinin yattığını gönüldaşlarina sürekli telkin etmiştir, Gülen. Harvard Üniversitesi’nde öğretim görevlisi Yehezkel Landau’nun : “En hoşuma giden, bu hareketin modern bilimler ile asırlık irfan ve hikmet öğretilerini sentezlemesidir.” demesi ise bize okulların öğretisi hakkında bilgi vermektedir. Geçenlerde okuduğum şu yazı ise artık sözün bittiği yeri gösterir. Bu okullar bulunduğu coğrafya ile öyle bütünleşmiştir ki şimdi anlatacağım olay bizim asla Türkiye’de aklımızın bile ucundan geçiremeyeceğimiz cinstendir. Kilometrelerce Uzaktaki Madagaskar’da “College La Lumiere International” yani “Işık Koleji”nden Türkçe öğretmeni Kasım Aksoy şunu söylemekte: Belletmen arkadaşlardan birisi dışarıdan sesler duyuyor ve balkona çıkıyor. Bakıyor ki, bir kadın kilisenin önünde rahibeyle kavga ediyor. Rahibeye diyor ki: “Beni hemen içeri al, dua edeceğim.” Rahibe de diyor ki: “Üstün başın çok kötü, seni içeri alamam.” Kadın ısrarla “Beni içeri alacaksın.” diyor. Rahibe çaresiz “Peki gel.” diyor. “Bu duadaki ısrarın ne böyle?” diyor. Kadın diyor ki: “Sen ne diyorsun, biz çok açtık dün, bak buradaki Türk okulunu görüyor musun, bizden para almadan et verdiler. Ben şimdi bu Türk okuluna dua edeceğim ve sen bana engel olma yeter.” (3)

    1. http://www.sizinti.com.tr/konular.php?KONUID=4614&SAYIID=363&KATID=30
    2. Hutbe-i Şamiye, s. 58.
    3. http://www.turkokullari.net/index.php?option=com_content&task=view&id=309&Itemid=39

  1. 1 Trackback(s)

  2. Ara 13, 2013: Fethullah Gülen’in yeşil kürkü, yeni çıktı bu türkü

ÖNEMLİ

--------------------------------------------------------------------

Tüm yazı, yorum ve içerikten imza sahipleri sorumludur. Yayımlanmış olmaları, bu görüşlere katıldığımız anlamına gelmez.

Hakaret içerse dahi bütün yorumlar birer fikir eseridir. Ama bu siteye ilk kez yorum yazıyorsanız, yorum kurallarına gözatın yine de.

Not: Sitenin ismini dert etmeyin, “derinlik” üzerine bayağı bir geyik yaptık, henüz söylenmemiş bir şey bulmanız oldukça zor :)

Editörle takışmayın, o da bir anne-babanın evlâdıdır, sabrının sınırı vardır. Siz haklı bile olsanız alttan alın, efendilik sizde kalsın.

Sitenin iç işleriyle ilgili yorum yapmayın, aklınıza takılan soruları iletişim kutusundan sorun, kol kırılsın, yen içinde kalsın.

Kendi nezaketinizi bize endekslemeyin, bizden daha nazik olarak bizi utandırın. Yanlış ve eksik şeylerden şikayet etmek yerine bilgi ve yeni bakış açısı sunarak tamamlayın, düzeltin, tevazu ile öğretin bize bildiklerinizi.

Bu kurallara başkasının uyup uymamasına aldırmayın, siz uyun. Bütün yorumları hızla onaylanan EN KIDEMLİ YORUMCULAR arasındaki nizamî yerinizi alın.

--------------------------------------------------------------------
  • Siz de fikrinizi belirtin