RSS Feed for This Post

Dikkat Kitap: Derin Marx

marx-kapakMarx’ı okumak lâzım. meselâ 1844 Elyazmaları‘nı, Feuerbach Üzerine Tezler‘i, Alman İdeolojisi‘ni, Felsefenin Sefaleti‘ni, Komünist Manifesto‘yu ve Kapital’i okumak, üzerinde düşünmek lâzım. Sadece Sol’u ve solculuğu anlamak için değil, dünyanın şu anda içinde bulunduğu düşünce krizini anlamak için de Marx’ı okumak lâzım.

Kimdi Karl Marx? İşçilerin perişan hallerine acıyan onları Kapitalizmin altında ezilmekten kurtarmak isteyen bir idealist? Maddeden gayrı hiç bir şeyin var olmadığını iddia eden bir materyalist? Modern insan topluluklarının çarklarını, zembereklerini söküp takan bir makinist? Tarihin sebep-sonuç zincirlerine mahkûm olduğunu iddia eden bir determinist? Ters gitmekte olan dünyayı baş aşağı çevirip düzeltmek isteyen bir devrimci?

Biraz incelerseniz Batılı düşünürler arasında Marx’ın « kariyerinin» oldukça sıra dışı bir yol izlediğini görürsünüz. Dünya siyasetini, özellikle de 19cu ve 20ci asrı bu derecede etkilemiş bir başka düşünür var mı? Zannetmiyorum. Kitapları üzerine o kadar çok yorum yapılmış, o kadar şerh yazılmış ki bu “tefsir külliyatı” ancak kutsal kitapların miraslarıyla karşılaştırılabilir.

Şunu da unutmamalı tabi: Marx’ın ölümünden çok kısa bir süre sonra Marxist ideolojiden etkilenmiş rejimler kuruldu. 20ci asırda insanlığın yaklaşık üçte biri bu ideolojinin etkisindeydi. Sovyet Rusya, Çin, Küba, Doğu Avrupa, Arnavutluk, Kuzey Kore ve Afrika’da bir çok ülke. 1989′da Berlin Duvarı’nın yıkılmasından sonra Marx komünist ülkelerin uyguladıkları zulümler için bir günah keçisi haline geldi. Rusya’daki çalışma kampları, sayıları on milyonlarla ölçülen idamlar, Kamboçyalı Pol Pot ve Kızıl Kmerlerin yaptıkları soykırımlar, Çin’de Mao’nun merkezî ve planlı “komünist ekonomi” ile sebep olduğu kıtlık neticesinde 40 milyon civarındaki Çinlinin açlıktan ölümü…

Marx’ı okumak lâzım. Çünkü 21ci asrın Avrupa’sı ve Amerika’sı artık düşünemeyen bir coğrafya haline geliyor. Gölgesinden bile korkan, şartlı refleksler veren bir sürü, bir gürûh halini alıyor batılılar. Eğer “Doğu” bir zamanlar Batı’ya kaptırdığı düşünce bayrağına yeniden talip olacaksa bunun yolu Karl Marx’tan geçiyor. Teknoloji ve Para ile imtihan edilen insanlığın halini çok kapsamlı bir biçimde tahlil etmiş olan Marx’tan. Buradan indirebilirsiniz.

Trackback URL

  1. 37 Yorum

  2. Yazan:HÜSEYİN GEZER Tarih: Ağu 16, 2011 | Reply

    Marks, kul hakkına saygılı, ilahi adaletin yeryüzünde uygulanmasını savunan,hırsızlığa karşı bir düşünür ve bilim adamıdır.

  3. Yazan:Yaşar KANŞIRAY İnş. Müh. Tarih: Ağu 23, 2011 | Reply

    Dünyanın başının belası ve din düşmanı Yahudi bir papaz.

  4. Yazan:Orhan Aydurmuş Tarih: Ağu 24, 2011 | Reply

    Marx bir peygamber değil, ekonomik olayların, siyasi üst yapısına temel olduğunu ve bu yapının gelişmesini açıklayan bir bilim adamıdır. Onu okuyanlar kendisinin “kalıp” vermediğini teorisinin toplumsal gelişmeye paralel olarak geliştitrilmesini önerdiğini bilirler. Bir zamanlar Leninizmin Marksismin Emperyalist dönemdeki uygulaması olduğu tekrarlanır dururdu.
    Şimdi ise küreselleşmenin, çarkları arasında yoksullaşan kitlelerin yeni bir geliştirmeye ihtiyaçları olduğu meydana çıktı. Kapital kuranı kerim yada incil değil, kendisini geliştirecek, düşünürleri bekliyor.

  5. Yazan:Veysel KARA Tarih: Ağu 25, 2011 | Reply

    Din olarak sadece hristiyanlık’ı bilen marks fikri yapısını bu çerçevede oturtmuştur. Ve bu genellemeyi islamı bilmediği halde islama da maletmeye çalışmış veya onun takipçileri bunu yapmaya çalışmıştır. Batı alemi Ortaçağın skolastik bataklığına batmışken İslam medeniyetler inşa etmiştir. Hem unutmayalım marksın tezden öte gitmeyen ve insanlığa ait değerleri yok etmekten başka bir işe yaramayan fikirleri de çöktü hem de çok kısa bir sürede….

  6. Yazan:cuma özer Tarih: Eyl 4, 2011 | Reply

    marks kimilerinin ütopik bulduğu düşünceleri cesaret edip temelini kazdı, zamanın şartları ve olgunlaşmamış toplumun olması önünde bir barikat kurdu. kapitalizmin köreltiğini sözde modernite ile güneş gözlüğü takıp tek bir homojen oluşturma insanlıktan çıkma, farklı düşünmeme, ruhsuzlaşma, yalnızlaştıran bir düşüncenin yürümeyeceğini dile getirmeye çalıştı… uygulamaya koyacağı ideolojiler teoride kalmıştır, umarım yakın zamanda doğru yolları çizilir. marks olması gereken şeyleri büyük düşündü saygılar

  7. Yazan:ahmet karkauş Tarih: Eki 4, 2011 | Reply

    bir tane dahi marx eseri okumamış cahiller xxxx xxxx xxxx vazgeçsin!!!

  8. Yazan:insan Tarih: Eki 4, 2011 | Reply

    solcular icin “agzi bozuk cahiller” diyenler hakliymis 🙂 Kitabi okuyup karsi fikir beyan edemiyor.basiyor kufuru.aferin.devam et.

  9. Yazan:Galip Tarih: Eki 5, 2011 | Reply

    Mark bir bilim insanıdır onda doğma yoktur hep yenilik hep deyişim vardır. Anlamayanlar yeniden baka bilirler .istinasız bütün dinlerde doğma vardır kısacası hangi dinininanaç olursa olsun deyişime karşıdır.marksisit bakış diyalektik bir bakıştır.

  10. Yazan:TÜLİN ÖZTUNÇ Tarih: Eki 14, 2011 | Reply

    Sayın Hüseyin Gezerin Markı tanımlamasına canı yürekten katılıyorum. Bu değerlerin dolayısıyle bu sistemin çöktüğünü savunanlara gelince…İnsan olmak öyle kolay mı? Üstelik yaşamanın onca kolay yolu varken!..

  11. Yazan:Erhan KIRMIZI Tarih: Eki 18, 2011 | Reply

    Komünizm din karşıtı bir politika benimsemeseydi en büüyük destekçileri müslümanlar olurdu. Din karşıtlığı olmasaydı Türkiyedeki sol akımlar İslam içinde yüzlerce akım (mezhep-meşrep) dan birisi olurdu. Başlangıçta kapitalizme karşı başkaldırırken haklı bir yerde duruyordu. Fakat sermaye karşıtlığında hızını ayarlayamadı,bu hıla hayatının en büüyük hatasını yaparak dini karşısına aldı ve gelirdağılımındaki adalet sağlama şansı ve misyonu suya düştü,ütopya haline geldi.

  12. Yazan:ahmet mehmet Tarih: Eki 18, 2011 | Reply

    herşeyden önce Marks’ın gelir dağılımını düzeltmek gibi bir amacı yok (hele de din,vs. bunları kullanarak).
    Onun yaptığı kapitalist ekonomik sistemin bir analizi yada incelemesi. Tıpkı ondan önce ve sonra ekonomi üzerine çalışma yapan birçokları gibi.
    Ancak…onun farkı o zamana kadar kimsenin “değer” kavramını tam hakkıyla açıklayamamış olması ve de onun bu kavramı daha da geliştirilemeyecek netlikle açıklamasıdır. Ki marksın “değer” teorisi kapitalist ekonomik ilşkilerin iç dinamiğini tam olarak ortaya çıkarmıştır. Sistemin temelinde olan mekanizmanın doğal sonucu olan çelişkileri tespit ederek eleştirisini yapmıştır. Buraya kadar olan herşey tamamen akademik çalışmadır.
    Buradan sonrası ise bu çelişkilerin ortadan kalkmasına dair kendi dünya görüşü doğrultusunda alternatif sistem önerisi. kısacası komünizm.

  13. Yazan:Mustafa Ozcan Tarih: Kas 29, 2011 | Reply

    Mark’si okuyup, anlamadan insanligin niye bu durumda oldugu anlasilamaz!

    Yeni bir dunya kurulacak mi yoksa kapitalizmle devam edip kendimizi ve dunyayi yok edecek miyiz? butun mesele budur.

    Deli gibi tuketmeye, milliyetcilige, kucuk bir sinifin herkesi kole gibi yonetmesine lafininiz yoksa, bosuna nefes tuketmeyin. Alisverise devam, silahlanmaya devam, savasa devam!

  14. Yazan:HarunYahya Tarih: Ara 1, 2011 | Reply

    Marks haham okulunda okumuş sonra mason locasına girince Ateist olmuş bir yahudidir.
    Marks kitabında darwinden etkilendiğini,Diyalektik felsefeden etkilendiğini söylemiştir.
    Darwinin bir uydurmacı olduğunu,Evrimin olmadığını,bir proteinin dahi kendi kendine olmayacağını,Diyalektik felsefenin uydurma olduğunu Aslan Adnan Oktar hocamız kanıtladı,Dünyada Darwinizmi bitirdi.
    Sizin bu çabanız ölüyü anmak,ölüyü diriltmeye çalışmaktır. Geçmiş ola,üsküdar geçildi,Mehdi Dünyada artık.

  15. Yazan:Mahmut Tarih: Ara 11, 2011 | Reply

    Dünyanın başına gelmiş en büyük Felaketlerden birisidir Marx

  16. Yazan:şadi Tarih: Ara 15, 2011 | Reply

    Konu Marks… daha doğrusu kendisinden öte düşünceleri. Eğer Arabistan’da müslüman olarak doğmuş daha sonra Yahudiliğe geçip Haham okuluna mı gitmiş?
    Diyelim ki Allah Marks’ın “kaderini” öyle çizmiş? Şimdi Harun yahya “Marks haham okulunda okumuş sonra mason locasına girince Ateist olmuş bir yahudidir” diyor. BU Allaha’a şirk koşmak değil de nedir? Ve Allah rızası için MarkS’ı (her ne kadar okumayacak olsanız da) okuyun… Etiket yapıştırmak belki yapıştıran insanın gününü kurtarır amaemperyalistlerin İslam ülkelerinde döktüğü kanın önüne geçmez.

  17. Yazan:kral Tarih: Oca 18, 2012 | Reply

    Maddeden gayrı hiç bir şeyin var olmadığını iddia eden bir materyalist? demişsiniz xxx xxxx xxxx xxxx adelet ve yok olmuş kapitalizmin gerçekleşmesi içinde insanların nefislerinin olmaması lazım, xxxx xxx xxxx xxxx xxxx xxxxx xxxxx

  18. Yazan:Mert Tarih: Oca 29, 2012 | Reply

    Genç yaşta bir işçi ve marksist olmayı, dolayısıyla George Politzer’in de tartışılmaz yardımıyla diyalektik materyalizmi öğrenmeyi, dinlerin nasıl yalan temeli ve vicdan sömürüsü üzerine kurulmuş olduğunu görmeyi büyük bir fırsat addetmiş biri olarak, incelediğim kitabınızı olumlu buldum. Özellikle bu ülkede solcular silahla yasayla katliama uğratılmak yerine sizin gibi kişiler gibi önce anlaşılmaya çalışılsaydı çok şey değişirdi.

    Lakin kitabınızda Küba Sovyetler hatta Çin marksist rejimde gibi gösterilmiş. Oysaki onlar sosyalizm sürecinde başlayıp bürokratik diktatörlükte yozlaşmış devletlerdir. Eylemlerinin arkasında yatan sebepte budur.

    İstediğiniz inanca mensup olun. Özgürlüğe önem verdiğiniz sürece zerre kadar gocunmam. Zira biliyorum ki, aksi ne kadar iddia edilsede, bir komünistin tek tutksu vardır, o da özgürlüktür. Saygılarımla…

  19. Yazan:MY Tarih: Oca 29, 2012 | Reply

    Selamlar Mert Bey,

    “Lakin kitabınızda Küba Sovyetler hatta Çin marksist rejimde gibi gösterilmiş. Oysaki onlar sosyalizm sürecinde başlayıp bürokratik diktatörlükte yozlaşmış devletlerdir.”

    demissiniz, “bürokratik diktatörlük” deyimi çok yerinde, aynen katiliyorum.

    fakat korkarim bu yozlasma potansiyeli komünizmin genlerinde var. Marx tarafindan geçici bir süreç olarak tasavvur edilen Proleterya diktasi rusya’da da bir türlü bitmek bilmiyordu nedense 🙂 Hatta kitapta iddia ettigim gibi islamcilikta bile var bu “bürokratik diktatörlük” haline geçme, yozlasma potansiyeli. Asil sorun iyi/ güzel/ dogru olani seçmeyi (özgürlük) insanlardan alip devlete yüklemek… Merkezî bir otorite eliyle “erdemli” bir devlet kurmak iddiasi. Devlet resmî biçimde “Müslüman” olursa halk Müslümanliktan kopuyor. S.Arabistan ve Iran bunun en aci örnekleri.

    Komünizmin yozlasmasina geri dönecek olursak… çin ve küba ile sinirli degil mesele, bu nasil bir proleterya diktasi ki isçiler bile kosarak, olmadi tünel kazarak kaçiyorlar komünizmden. Dogu almanya ve eski çekoslovakya’da komünizmin isçileri nasil ezdigini de anlatmistim kitapta. Macaristan’in basina gelenler de az degil. Zaten komünizmi uygulayip da huzura ermis bir ülke bilmiyorum, ya siz?

    hatta daha da acayip bir sey söyleyeyim, liberalizmde de var bu yozlasma geni 🙂

    daha önce bir baska yorumda anlattigim gibi Şili’de işkenceci Pinochet’nin idaresinde iken liberalizm halka ZORLA dayatilmisti. Fakirlere, kimsesizlere, çok çocuklu ailelere devlet eliyle yapilan yardimlar silinmisti mesela. Liberal ingiliz basbakan MArgaret Thatcher da Pinochet ile “iyi anlasiyordu”.

    Pinochet’nin bir baska destekçisi liberal düsünür Hayek Şili’li bir gazetecinin gözünün içine bakarak söyle demisti: “Personally I prefer a liberal dictator to democratic government lacking liberalism.” (= Şahsen liberal bir diktatörü liberal olmayan demokratik bir hükümete tercih ederim.)

    Liberalizm demek “özgürlük / demokrasi” demek degildir. En basta liberaller buna karsi duruyorlar:

    Friedrich A. Hayek:

    “Piyasanın iç dengelerine ve özel mülkiyete saygı bireyi bağlayan yegâne kural olmalıdır. Piyasanın vatandaşlarca yapılacak kanunlarla düzenlendiği demokrasi bireysel özgürlükler için bir tehlikedir.”(Law, Legislation and Liberty, 1973)

    Avusturya Ekolü’nün ünlü ismi Ludwig Von Mises:

    “Halk yığınları, oy veren, demokrasilerde hakim olan şu milyonlar bilmeliler ki sahte doktrinlere alet oluyorlar. Sadece Piyasa üzerine kurulu bir toplum onlara arzuladıkları refahı verebilir. Ama halkı ikna etmek için önce elitleri, aydınları ve iş adamlarını ikna etmek gerek.” (12 haziran 1943′te Leonard Read’e yazdığı mektup)

  20. Yazan:efsane258744 Tarih: Şub 8, 2012 | Reply

    bir insanın değeri nasıl ölçülür biliyor musunuz ? biz müslümanlara göre eğer kişi Allahın rızasını kazanmışşa değerlidir yani değeri kullara kullar vermez Allahu Teala ve Tekaddes Hazretleri verir.Kulun Allah cc rızasını kazanabilmesi için gereken ilk şey islam dinine girmesidir çünkü Allah cc yüce Kuranda “Allah indinde din İslamdır” demiştir.bu sebepten dolayı Karl marks dünya düzenini değil evren düzenini değistirse boş. artı dinimiz o kadar mükemmel bir düzen getirmiş ki başka düzene gerek yok

  21. Yazan:semir aktok Tarih: Şub 11, 2012 | Reply

    marx dini benim için hiç önemli deyil bence insanlar ve insanlık tarihine ışık tutup tutmadığı önemli tüm yazı ve yorumları okudum herkese saygı duyduğumu belitmek isterim

  22. Yazan:sabri sandıkcı Tarih: Şub 22, 2012 | Reply

    karl marx dünyada gelmiş geçmiş en büyük vebadır kırandır hastalıktır.komunizmin mucididir. sözügeçen ülkeler tarihleri boyunca hiç bir savaşta yada doğal afette marxsın yüzünden verdiği kadar kayıp vermemiştir. bu sayı yüz milyonlarla ifade edilir. öyle olduğunu iddia etsede kapitalizmin düşmanı değil,aralarında kapitalizminde olduğu bir çok fitne felsefeyi dünyaya getiren mason localarının kurduğu bir sistemin baş aktörüdür. kaynak ve belge isteyenler ADNAN OKTAR’ın :ŞEYTANIN DİNİ MASONLUK: adlı eserini okuyabilirler.

  23. Yazan:idris Tarih: Şub 22, 2012 | Reply

    Adnan Hocacılar buraya da el atmış 🙂 bir de Gülencilere kızıyorlar 🙂

  24. Yazan:kaan Tarih: May 7, 2012 | Reply

    bu marks kadar tiksindiğim mahlukat yoktur kominizm diye yarattığı ütopya yüzünden insanlar insanlıktan çıkıp makine oldu. Aksini yapmaya çalıştı sscb ortada

  25. Yazan:OIUL Tarih: Haz 29, 2012 | Reply

    MARX’I OKUMAKLAZIM MESALA DEMİŞSİNİZ

  26. Yazan:reco Tarih: Tem 3, 2012 | Reply

    kominizm..özgürlükmü demek..arkadas sen nerde nasıl yaşadın nereye baktın neyi gördün..nasıl yorumladın hangi bilgileri aldın….yada rahatsız sının yada insanlarla dalga mı geçiyorsun…yada kendinle..bürokratik diktatörlükte özgürlük olurmu…100 milyona yakın insanın öldürüldügü rejimde tek parti de tek gazetede herseyin devletin oldu ve tek oldugu hukukuun olmadıgı bir rejimde…özgürlükmüdür…kominizm..of of tedavi olun yada insanlarla dalga geçip bu köşeleri işgal etmeyin derim….

  27. Yazan:durruti Tarih: Ağu 21, 2012 | Reply

    Karl marx peygamber gibi adamdır. biz zaten öyle görüyoruz. m.a.r.x) efendimiz.

  28. Yazan:Semih Tarih: Ağu 28, 2012 | Reply

    Karl Marx dinsizi teki bugun Dini kullananlardan dolayı dini bilmemek dinden sogumak anlamsız açın arastırın osmanlı yıllarca nasıl ayakta kalmıs Rehber Kur’an oldugu icin fethettigi yerde huzur oldugu icin yeni yeni şeyler yerine ama bitti osmanlı diceksiniz evet osmanlının bitmesinin sebebi duraklamasıdır ve başka ülkelerin oyunlarıdır ki bu oyunlar günümüzde daha yüksek seviyede olmakta.Şahsım adına gavuru dinsizi örnek almak mantıksız geliyor ecdadım olan peygamberimiz’in(S.A.V) şerefli sözüne nail olan Fatih Sultan Mehmet’i örnek almak daha cazip geliyor çünkü ben Müslüman bir Türk’üm

  29. Yazan:Ergenekon KURT Tarih: Ağu 29, 2012 | Reply

    İyi bilenler Marx ve Peygamber arasında büyük örtüşmeyi görürler. Marx’ı filozof, Peygamberi ise din önderi olarak anlamak, zamanın ruhu içine yerleştirmek kaydıyla. Bugün komünist ve müslüman denilenler onların tanımı asla değildir. Marx denince “komünist” pratiğe dayanıp küfredenler, “islami” pratiğin dünyada en pis, geri ve zavallı ülkeler oluşunu kime bağlıyor? Sığ, cahil, kulaktan dolma bilgiyle ne Türk, ne müslüman, hele aydın hiç olunamaz.

  30. Yazan:Uygar Tarih: Kas 28, 2012 | Reply

    Marks Dünyayı ateşe veren,milyonlarca insanın katledilmesine neden olan şeytani bir rejimin yayılmasını saylayan bir iblistir.Dünyada en çok da müslümanları ezen,Türkleri ezen bir rejimin babasıdır.Bu rejim şimdiye kadar gelmiş geçmiş en acımasız rejimdir.Allahın laneti bu ve bunun gibi şeytanlaşmış insanların üzerimne olsun.

  31. Yazan:cumali Tarih: Oca 1, 2013 | Reply

    Kanşıray adlı biri hem inşaat mühendisi ve hem de yazdığı bir cümleyle zır cahil olduğunu kendi eliyle belgeleyen bir mahluk. Marx’ın felsefesini anlamak cahillere düşmez. Bizde eserleri yasakken bile Ankara Dil, Tarih ve Coğrafya fakültesinden bir felsefe öğrencisine “Kapital” adlı eseri diploma tezi olarak verilmişti. İnşaat mühendisine diploma için yobazlık tezi mi verildi acaba, merak ediyorum.

  32. Yazan:Cumali Uyan Tarih: Oca 1, 2013 | Reply

    Sol bizde dejenere oldu. Bakıyorsun adam zır cahil, ama o cehaletini görmeden bir filozof edasıyla ulema sınıfına aday. Marx’ın Kapital’ını okudum diyen bazı sahte solculara “eğer yüksek matematikten anlamıyorsan okuyamazsın o kitabı veya okur gibi gözükmek için boş bir duvara bakar gibi sayfalarına bakmaktan zırnık öteye gitmedin” dedim veya diyordum hep.

  33. Yazan:umit somer Tarih: Oca 10, 2013 | Reply

    Cok degerli yazismalar varkeyifli okudugum.ama bir
    harun yahya yaniti vark ki hala kahakahalarla guluyoruum.ayrica dinlerin insana yaklasimi zaten
    komunisttir.uygulanmalara itiraz tabii ki uygundur da sifirdan cikip tum ailesini zenginlestiren
    devlet buyuklerini destekleyen dindarlara inanamiyorum.

  34. Yazan:umit somer Tarih: Oca 10, 2013 | Reply

    sevgili veysel kara cok keyifli anlatmya basladigin sureci birden islam destekli surece
    cevirince olay sasti.ltf bak onca islam ulkesinde
    zengin fakir ayrimina.onca sultan ulu rabbimin secimimidir.onca ic savas ulu rabbimin eksik
    verdigi zekanin sonucu degilmidir?ulu rabbim benim
    nasilsa?size ilettigim iletilerin haricinde hersey haramdir mi demistir.rabbim bizi carpar vallahi’.

  35. Yazan:umit somer Tarih: Oca 10, 2013 | Reply

    yasar kansiray arkadas senin muhendislik gibi
    pozitif bir daldan gelmen karsisinda sok oldum.
    adamin dininden sana ne.adam bir dusunur ve tum
    ezilmis insanlari destekleyen bir sistem olusturma
    cabasinda.bunun hicbir dini sistemin de dusturu
    olmadigi dusunulebilirmi?yani illaki iktidarlardakilerin sulaleri zenginlesincemi
    dogru felsefe oluyor?

  36. Yazan:cem Tarih: Şub 2, 2013 | Reply

    Hz.Marx bizim peygamberimiz kitabımızsa Kapital’dir..

  37. Yazan:mahmut Tarih: Mar 12, 2013 | Reply

    marx kendi cağında yazdığı kapitalı sadece batıda gelişen şartları ortaya koyuyor butunduyayı dolaşmış ve ya butun dünyadaki toplukları incelemişli yok oyuzdendirki butun iş hakları batıda son 60 yılda cindende kominist rusyadanda daha saygılı ve insan hakları mevcuttur en cok marx okunduğu marxsizt yapılar ya marx anladılar yada işlerine geldigibi bunu yapıyorlar hiç işçi yok orlarda devlete külelik var başka bışe yok

  38. Yazan:dalındauzman Tarih: Ağu 1, 2013 | Reply

    Marx Hoca efendi çok iyi bir adammış. Mekanı cennet olsun. Rehber Kapital hedef Sarıgül

  1. 11 Trackback(s)

  2. Ağu 19, 2011: Son 90 günde en çok paylaşılanlar : Derin Düşünce
  3. Ağu 24, 2011: Son 30 günde en çok paylaşılanlar : Derin Düşünce
  4. Eki 5, 2011: Ticarî bir mal olarak “Adalet” : Derin Düşünce
  5. Kas 16, 2011: Son 1 yılda en çok paylaşılanlar : Derin Düşünce
  6. Ara 18, 2011: Koma Civakên Kürdistan, PKK ve Kürtler : Derin Düşünce
  7. Ara 22, 2011: Son 12 ayda en çok paylaşılanlar : Derin Düşünce
  8. Nis 3, 2012: Son 12 ayda en çok paylaşılanlar : Derin Düşünce
  9. Nis 22, 2012: Ölüm’ün –E hâli (4) : Kâmiliyet / έντελέχεια : Derin Düşünce
  10. Ara 12, 2012: Son 12 ayda en çok okunan 40 sayfa
  11. Şub 18, 2016: Ticarî bir mal olarak “Adalet”
  12. Mar 1, 2016: Çalışan kadın aforizmaları | Ne Mutlu "İnsan'ım" Diyene!

ÖNEMLİ

--------------------------------------------------------------------

Tüm yazı, yorum ve içerikten imza sahipleri sorumludur. Yayımlanmış olmaları, bu görüşlere katıldığımız anlamına gelmez.

Hakaret içerse dahi bütün yorumlar birer fikir eseridir. Ama bu siteye ilk kez yorum yazıyorsanız, yorum kurallarına gözatın yine de.

Not: Sitenin ismini dert etmeyin, “derinlik” üzerine bayağı bir geyik yaptık, henüz söylenmemiş bir şey bulmanız oldukça zor :)

Editörle takışmayın, o da bir anne-babanın evlâdıdır, sabrının sınırı vardır. Siz haklı bile olsanız alttan alın, efendilik sizde kalsın.

Sitenin iç işleriyle ilgili yorum yapmayın, aklınıza takılan soruları iletişim kutusundan sorun, kol kırılsın, yen içinde kalsın.

Kendi nezaketinizi bize endekslemeyin, bizden daha nazik olarak bizi utandırın. Yanlış ve eksik şeylerden şikayet etmek yerine bilgi ve yeni bakış açısı sunarak tamamlayın, düzeltin, tevazu ile öğretin bize bildiklerinizi.

Bu kurallara başkasının uyup uymamasına aldırmayın, siz uyun. Bütün yorumları hızla onaylanan EN KIDEMLİ YORUMCULAR arasındaki nizamî yerinizi alın.

--------------------------------------------------------------------
  • Siz de fikrinizi belirtin