RSS Feed for This Post

Demokrasi

Video bir reklam filmi. Ama ben reklamı değil, demokrasi vurgusunu önemsiyorum. Radikal gazetesi önce kendi içindeki demokrasi düşmanı militarist yazarları temizlemeli, sonra demokratlıktan sözetmeli.

Váš prohlížeč nepodoporuje Flash stáhnětě jej.

2 [?]

Trackback URL Print This Post Print This Post

  1. 16 Yorum

  2. Yazan:VolkanS Tarih: Tem 5, 2007 | Reply

    ufak bir nokta hariç süper:

    dinler sahnesinde kılıç sembolü de var, olmamış

  3. Yazan:JaneDo Tarih: Tem 6, 2007 | Reply

    Volkan Bey,

    Sanıyorum o, mezhepsel bir gönderme olsun diye konulmuş.

  4. Yazan:Kâzım Mızrak Tarih: Tem 6, 2007 | Reply

    Bundan haberim yoktu..

    baştan sona olumlu, ama nerden çıktı şimdi bu reklam. Radikal gazetesi ile alakasını kuramadım, var mı öyle bir şey gerçekten.. .

    Evet varmış :)(:

    Süper bi fikir.. kılıç simgesi Arap Krallıklarını temsil ediyor sanırım, bir negatifi yok bence.

    Ben de haç işareti var derim o zaman.. niye Arapları dışlıyoruz ki, diye düşünüyorum.

  5. Yazan:Kâzım Mızrak Tarih: Tem 6, 2007 | Reply

    Peki.. Radikal gazetesi böyle bir kampanya başlatmış da; bu video Radikal gazetesi menşêili mi yoksa bir demokrasi sever tarafından mı hazırlanmış acaba.. . konu hakkında bilgisi olan var mı ?

  6. Yazan:Pinar Tarih: Tem 6, 2007 | Reply

    böyle bir reklam oldugunu bilmiyordum, iyi ki koymussunuz, çok iyi fikir.

    daha çok matrak video görmek umuduyla

  7. Yazan:T. Suat Demren Tarih: Tem 6, 2007 | Reply

    Kazım Bey,

    Radikal menşeili sanırım. Bazı yerleri kesilerek- TV’lerde yayınlanmaya başlamış galiba.

    Ama kesin bilmiyorum yine de..

  8. Yazan:Kâzım Mızrak Tarih: Tem 7, 2007 | Reply

    merhaba Suat bey,

    Bugün.. şeş kaza ulusal yayın yapan bir televizyon kanalında mevzu bahis reklamı gördüm; muhtemelen onlar finanse etmiş olmalı, yoksa Radikal gazetesi kendi isminin geçtiği bu yayına izin vermezdi diye düşünüyorum.

  9. Yazan:Tansel Güçlü Tarih: Tem 10, 2007 | Reply

    Suat abiye aynen katılıyorum. Önce kendi içlerindeki militaristleri, demokrasi düşmanlarını bi temizlesinler, ayrıca henüz işten attıkları basın emekçilerini de hatırlatırım, sonra bize demokrasicilik taslasınlar. Öyle üç beş solcu yazarla ürün farklılaştırmasına giderek olmuyor demokrasi malesef.

  10. Yazan:sinan yılmaz Tarih: Tem 11, 2007 | Reply

    Radikal’i (online olarak) yaklaşık 6 aydır okuyorum ve gerçekten beğendiğim bir gazete. Kendi içindeki militaristleri de güzel ülkemdeki çeşitliliğin bir parçası olarak görüyorum. Yani demokratlık bahsi geçen demokrasiyi hazmedememiş militan tiplere de varolma hakkını tanımayı gerektirmezmi?

    Ha bu arada oradaki kılıcın adı “Zülfikar” dır. Kendisi Hz. Ali (R.A.) nın kılıcı olup Şii mezhepi, ve ülkemizde var olan Aleviliği simgeliyor(dur) diye düşünüyorum. İslamiyete ilişkin olarak hilal ve yıldız, Musevilik için Davudi yıldız, Hristiyanlık için haç, alt sol köşede küçük bir Buda, en yukarıda bir soru işareti ve esas komik olanı da “Zülfikar”ın üzerinde dolar işareti bulunmaktadır.

  11. Yazan:Tansel Güçlü Tarih: Tem 12, 2007 | Reply

    Sinan bey,

    Militaristleri güzel ülkemizin bir parçası görmek? Şaka yapıyor olmalısınız. Geçen aylarda Murat Belge de yazdı. Faşizme söz hakkı vermek demokratlık değildir. Bir kere demokrasi karşındaki yok saymamaktır, bunun üzerinden hareket etmemektir. Demokrasi benim hakkımı kısıtlayacak olanın hakkını kısıtlamaktır biryerde. Şimdi, faşizme söz hakkı vermenin demokratlık geleneği ile bağdaşırlığını biraz sorgulamalı diye düşünüyorum.

  12. Yazan:Balbazar Tarih: Tem 20, 2007 | Reply

    Şiddetin, tahammülsüzlüğün, yasakçılığın egemen olduğu yerde bunları yasaklayarak bunlara karşı mücadele edilebilir mi? İçinde yaşadığınız toplumun büyük çoğunluğu linçten, sansürden, asmadan, kesmeden yanaysa hangi faşizmi yasaklayıp demokratik bir toplum oluşturacaksınız?

    Yasakçı kültür öyle bir içimize işlemiş ki, beğenmediğimiz düşünceye yönelik aklımıza gelen ilk tepki onu yasaklamak, sansürlemek, cezalandırmak oluyor.

    Radikal’in çok sorunu var evet, Aydın Doğan’a ait olması başlı başına bir sorun. Ama birilerine söz hakkı vermesi bu sorunlardan biri değil. Yiğidi öldürüp hakkını yemeyelim: Farklı fikirlere yer vermek konusunda Radikal kadar özgürlükçü olan, hatta onun yanına yaklaşabilen başka bir gazete var mı Türkiye’de?

  13. Yazan:blue Tarih: Tem 20, 2007 | Reply

    Video NY times’da da konu oldu:
    http://www.nytimes. com/2007/ 07/19/world/ europe/19cnd- turkey.html? hp
    Bence gelmiş geçmiş en iyi Türk yaratıcılığını aksettiren reklam. Helal olsun diyorum, başka bir şey demiyorum.

  14. Yazan:T.Suat Demren Tarih: Tem 20, 2007 | Reply

    Sayın Balbazar,

    Evet Radikal demokratlık konusunda pekçok gazeteye solda sıfır çeker ama bu, demokratlık sıfatını hakettiğini göstermez. Elbette yiğidi öldürmeyelim ama eksikliğini de gösterelim.

    Doğan grubu ise başlı başına bir olay. Konuya burada değindim, adamlar kendi gazetelerinin reklamını sansürlüyor yahu..

    Selamlar.

  15. Yazan:Tansel Tarih: Tem 20, 2007 | Reply

    Balbazar,

    Ben yasaklayalım mı dedim? Eğer demokratik bir kurum olduğunuz iddiasında iseniz bunun otokontrolüne de sahip olmanız gerekir. Çokseslilik ve demokrasi faşizme yanınızda bir koltuk vermeniz demek değildir. Hitler Almanya’sının iktidara gelişi manidardır aslında. Demokrasi, başkasının hakkına ihlallerine dur demek ise öncelikle faşizme dur demek gerekmez mi?

    Faşizm kitlesel bir ruh halidir ve orta sınıflara dayanmıştır genel olarak. Yasaktan bahseden kim? Bir vakıa var ortada. Kapitalist ilişkilerin de özel bir şekli aslında.

  16. Yazan:Balbazar Tarih: Ağu 18, 2007 | Reply

    Medyanın tekellerin kontrolünde olduğu bir dünyada kovmak da fiilen yasak. Elbette, yasakçılıktan kastettiğim ille de kelime anlamıyla yasaklamaktan yana olmak değil, “neye izin verilmediği” yerine, “neye izin verildiği”nden rahatsız olmak.

    Buyrun, Emin Çölaşan kovuldu. Zil takıp oynayacak mıyız? Yoksa sicili kendinden menkul bir medya kartelinin, kendi kontrolünden çıkmış “iktidar perçinlenmesi” karşısında pişkinliği ele alıp gözümüzün içine baka baka adam harcamasından tiksinecek miyiz? Bunun bu derece normal kabul edilip sessizlikle karşılanmasını Çölaşan azgındı diye haklı mı göreceğiz?

  17. Yazan:T.Suat Demren Tarih: Ağu 18, 2007 | Reply

    Sayın Balbazar,

    Şimdi ben de bunu yazdım ama bakışlarımız sanırım farklı:

    http://www.dusunceler.org/guncel/2007/08/18/yelkenli/

ÖNEMLİ

--------------------------------------------------------------------

Tüm yazı, yorum ve içerikten imza sahiplerinin kendileri sorumludur. Yayımlanmış olmaları, bu görüşleri Derin Düşünce Grubu üyelerinin benimsediği anlamına gelmez.

Yorum bölümü özgür bir tartışma ortamı yaratmak için vardır. Ancak saldırgan ve düzeysiz yorumlar yayınlanmayacaktır. Eğer bu siteye ilk kez yorum yazıyorsanız, yorum kurallarına gözatmanızı istirham ederiz.

--------------------------------------------------------------------
  • Siz de fikrinizi belirtin